Vliegvraagje.

Gestart door prissie, juni 04, 2006, 21:10:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

prissie

Hallo allemaal!
Ik ben Priscilla en ik ben nieuw hier.
14 juli wil ik een grasparkietje gaan kopen, voor deze datum heb ik gekozen omdat ik dan vakantie heb en ik 3 weken lang alle aandacht voor mijn nieuwe vriendje heb  ;D
Nou hoor ik goede verhalen over de vogelkelder, heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand hoe oud de vogels zijn die ze daar verkopen?
Ik heb deze vraag ook gemaild naar ze, maar krijg helaas maar geen antwoord.
Maar dat wilde ik eigenlijk niet vragen...
Onze parkiet zal in de huiskamer komen te staan, maar 's avonds zitten wij ook geregeld in de computerkamer, deze is wel aan ongeveer aan de huiskamer vast, maar je moet een deur door.
Deze staat wel altijd open, maar wat is het beste?
Als de parkiet eruit mag voor het eerst deze deur dicht doen, zodat hij eerst 1 ruimte heeft om aan te wennen of de deur open laten zodat hij meteen ook aan deze ruimte went.
Ook hebben wij de woonkamer boven en de slaapkamer beneden, de trap gaat in de huiskamer naar beneden en is "open" dus hij zou zo naar beneden kunnen vliegen.
Is de kans groot dat hij dit doet of zal hij niet "zien" dat hij hier naar beneden kan?
Alvast bedankt! :)

Groetjes Priscilla. :P

mida

#1
Hoijjj,
Ik zou je parkietje liever aan 1 kamer laten wennen want o kan hij al meteen de eerste dat in de war raken. Mijn parkietjes zijn gewend aan de woonkamer omdat ze daat ruimte zat hebben om te vliegen dus laat je parkietje liever eerst aan 1 kamer wenne en daarna de rest  ;D
Succes Met Je parkietje !!

Het woord "parkietje" is schijnbaar een nieuw fenomeen aan het worden op deze site.
Ik ben er niet blij mee.
gr. PF


Lijntje

Ja dat lijkt mij ook het verstandigst. Ik zou hem/haar dan in de kamer zetten waar jullie het meeste zijn, of dat dan de woonkamer of de computerkamer wordt maakt denk ik niet echt uit. Je parkietje zal namelijk toch wel moeten wennen aan dat 'gat' in de woonkamer en er vast ook wel eens naar toe gaan. Parkietjes zijn heel nieuwsgierig, dus dat hou je toch niet tegen!
Succes ermee en heel erg veel plezier met je parkietje!
Groetjes Lijntje

janneke

hoi,
wij hebben een open trap in de woonkamer, die leidt naar de slaapkamers boven. Voordat mijn parkieten eruit gaan, controleer ik altijd of alle deuren en ramen gesloten zijn (ook boven!) zodat ze het huis niet uitkunnen. Nu is er boven bar weinig te beleven voor de beestjes, en op een of andere manier komen ze wel naar boven en niet naar beneden.
Op een gegeven moment heb ik de lamp boven uit gedaan en beneden gezorgd voor extra licht. Nu komen de parkieten slechts incidenteel boven. (eigenlijk 2 keer een parkietje in afgelopen 18 maanden).
Ik vind het prettig dat ze alleen in de huiskamer vliegen zodat ik ze goed in de gaten kan houden.

Mocht je liever niet willen dat jouw parkiet naar beneden vliegt heb je hier wellicht wat aan!
Verder wens ik je veel succes! Fijn om te zien dat je je zo grondig voorbereidt op de komst van je parkiet!  ;D

Groeten Janneke

prissie

#4
Hoi!
Dank jullie we allemaal!
Dat dacht ik inderdaad ook wel, dan gaat de deur dus gewoon dicht  ;)

Dat van die trap is ook wel intressant om te weten!
Het is beneden wel altijd donker, de hal heeft zoiezo geen ramen of iets dus donker is het er wel en licht gaat er alleen aan als we echt naar bed gaan.
Ja voorbereiden vind ik wel belangrijk, we hebben wel altijd een parkiet gehad, maar toen woonde ik nog thuis, een blauwe, Pino.
Het was mijn grote liefde, maar het is toch anders nu ik op mezelf woon en er eentje komt.
Vriendlief is ook helemaal om sinds ik hier kom, ik lees namelijk al een tijdje alles goed door en heb me pas gister aangemeld en hij leest hier nu ook veel hahah en is helemaal om, eerst vond hij het nog niet zo zo'n vogel door het huis heen, maar na alle leuke stukjes en foto's hier is ook helemaal gek van parkieten  ;D
Maar harstikke bedankt voor de antwoorden en ik zal nog wel meer vragen stellen en jullie op de hoogte van de komst van ... (hij heeft nog geen naam  :-X )