handtam..

Gestart door Cinnetje, juni 04, 2006, 20:59:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cinnetje

Ja hoor lollie accepteert mijn hand, gaat er zonder na te denken op zitten, wandelt eroverheen en gaat rustig op 1 pootje zitten slapen (ik heb geen gevoel meer in mijn hand, maar á la je moet er iets voor over hebben) Vriendlief vond dit wel leuk en probeerde ook eens, maar mooi niet dat ze erover denkt om bij hem te gaan zitten.. ze draait zich om en gaat met haar achterkant naar zijn hand zitten :D :D

Toch gek, een hand is een hand zou je zeggen.. als ze uit de kooi is dan ben ik ook de enige die haar weer in de kooi krijgt.. Nu heb ik hem verteld dat ie ws. hetzelfde moet gaan doen als ik heb gedaan, gewoon erg vaak bij de kooi zitten, tegen haar praten, hand in de kooi enz... gewoon het hele tam-maak verhaal, maar nu hij dus... Of heeft ze gewoon een sterke voorkeur voor mij?????

juanito

Hallo cinnetje

Als je vriend genoeg aandacht besteedt aan lollie zal ze het na een tijdje ook wel leuk vinden op zijn hand. Maar net zoals mensen hebben ook 'parkietjes een beste maatje! En dit zal jij wel zijn!

gr,

mida

#2
Hoijj,
Wel leuk dat ze erg tam is ;D Ik heb thuis ook 3 parkietjes en nog 3 in het nest :-X
Maar geen van mijn schatjes wil uit de kooi als iemand anders hen uit de kooi wil halen. Ze zijn ook heel afstandelijk tegen andere mensen. Het is gewoon zo dat als je ze vanaf het begin probeert tam te maken,  ze alleen gewend raken aan jouw hand. Ook al lijkt het sprekend op iemand anders hand, ze weten gewoon dat die hand van iemand anders is ;)
Waarom? Dat weet ik ook niet :P
Dus: als iemand anders zegt van "hé, ik wil ook dat hij bij mij komt" dan duurt het erg lang voordat de vogel aan die persoon gewend raakt :)

Zo, eerst maar eens even leesbaar gemaakt, want ik kon er aanvankelijk geen touw aan vastknopen.
Gr. PF [/]