Vewarring bij aanschaf tweede parkietje

Gestart door Mylène, juni 03, 2006, 10:24:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mylène

 Hallo allemaal,

Allereerst bedankt voor het reageren om mijn vorige vraagjes!!javascript:void(0);

Dan nu het volgende:
Ik weet het niet meer.javascript:void(0);
Mijn vriend en ik hadden besloten om een maatje te kopen voor Jippie. Wij werken 4 dagen per week en vinden zielig dat hij dan alleen is. Ik had veel twijfels wel, niet wel.... en heb uit gebreid op het forum kunnen lezen dat de meeste van jullie een voorstander zijn voor de aanschaf van een tweede parkietje. Dus toen we het zeker wisten heb ik een kweker gebeld hier in de buurt en verteld dat we een tweede parkietje wilden. Nu zegt deze (overigens heel aardige) man, dat het niet verstandig is om een tweede parkietje te kopen omdat Jippie dan niet meer tam zal zijn!
Nu is weer wel, niet, wel,niet........

Groetjes,
Mylene




Ingrid

Hoi Mylene,

Dat is echt flauwekul hoor. Als je parkietje tam is, zal deze tam blijven als je er een tweede bijneemt, mits je wel tijd en aandacht blijft besteden aan het tam houden. Bovendien heb je kans dat de nieuweling het voorbeeld van Jippie volgt ;).
Het is wel zo dat Jippie de aandacht gaat verdelen tussen jou en het nieuwe parkietenvriendje.

Groetjes, Ingrid

esther

Het valt me trouwens op dat veel kwekers dit advies geven.
Maar zoals Ingrid ook al zei, Jippie zal echt wel tam blijven en ook de nieuweling krijg je tam
mits je het gewoon goed aanpakt.
De meeste parkietjes zijn super blij als ze een soortgenootjes hebben, dus Jippie zal
het zeker hartstikke fijn vinden.

Groetjes Esther

Mylène

Bedankt voor jullie antwoorden ik had even bevestiging nodig!

Groetjes
Mylène

janneke

Van mijn 2 parkieten werd er 1 tam, de ander raakte gewend aan mij. Toen we een jaar later 2 parkieten erbij haalden, zagen zij van de twee eerste dat ik geen gevaar voor ze was. Die hoefde ik niet tam te maken, waren ze na een paar dagen al. Het kan dus ook in je voordeel werken!!
Belangrijkste is veel geduld. Deze site staat vol met tips hiervoor.
Voor mij is het welzijn van huisdieren het belangrijkst. Dus ook ik zou je adviseren om er nog een parkiet bij te nemen!  ;)
Groetjes!

Ranni

Hallo allemaal.
Ik volg deze site en forum al een hele tijd. Toen ik een parkietje wilde vorig jaar in september ben ik eerst op internet gaan zoeken over hoe en wat. En kwam toen op deze site terecht. Ik werd helemaal enthousiast en ben toen op zoek gegaan naar een leuk vogeltje. Omdat het me heel leuk leek dat hij tam werd heb ik er ook 1 gekocht. Dus Jop kwam bij mij in huis. En heb alle adviezen van de site en forum gevolgd en begon ik met Jop tam maken. Hij was handtam en het ging steeds beter. Maar in vergelijking met het vogeltje van mijn ouders (die kochten in zelfde tijd een parkietje) was hij niet super tam. Kwam nooit bij me zitten, en vloog weg als ik wilde spelen en knuffelen. Na een half jaartje besloot ik er toch een 2e vogeltje bij te kopen, Jop vond ik toch erg alleen. De dierenwinkel zei dat ik dat beter niet kon doen, want dan zou Jop helemaal niet meer tam zijn. Toch kocht ik Sooky erbij, ze zag er zo leuk en lief uit. Nou en Jop is ook dol op haar hoor!

Maar in tegenstelling tot wat de dierenwinkel mij vertelde is Jop veel meer naar mij toe getrokken en veel meer tam! Hij komt nu vanzelf bij me zitten, met mijn haar spelen en op mijn hoofd zitten. Wat hij dus eerst nooit deed! En Sooky kijkt de kat nog uit de boom, maar ze komt ook steeds dichter bij omdat ze ook wel erg nieuwsgierig is wat Jop bij mij doet.
Samen hebben ze heel veel plezier, en als ik er ben zijn ze ook blij me te zien en komt Jop ook meteen naar me toe.

Ik wil trouwens nog zeggen dat ik dit een super site en forum vind! Veel leuke tips en adviezen!
Ga zo door! Omdat ik ook over mijn 2 vogeltjes wilde vertellen, heb ik me ook eens aangemeld!

Cutie_lover

Ranni, door jou ben ik nog enthousiaster geworden! Ik ga namelijk ook een tweede parkietje kopen ::)

Ranni

Super Cutie-lover!
Echt waar tis hartstikke gezellig bij mij thuis!

suc-6 met een leuk vriendje uitzoeken

groetjes

Mikki

2 parkietjes is zeker een aanrader, helemaal voor het eerste parkietje. Het zijn groepsdieren en hebben dus maatjes nodig.
Wij hadden 2 parkietjes eentje is pas overleden, we zien nu duidelijk dat ze elkaar nodig hebben. Want mikkie is achter gebleven en is nu nogal treurig. En komt nu alleen maar bij ons zitten en eten oprispen voor ons.
Het is wel waar dat als je 2 parkietjes hebt dat ze minder bij je zullen komen, want ja ze geven ook aandacht aan hun maatje. Maar wij vinden dat het welzijn van de parkietjes voorgaat.
Sommige zeggen dat het 2e parkietje sneller tam wordt, dit kan ik niet beamen. Bij ons was het in ieder geval niet zo, maarja het kan ook aan de persoonlijkheid van het parkietje gelegen hebben.

woody

hoi allemaal voor mij weer een tijdje geleden,
maar we wouden eigenlijk een vraag stellen maar dat hoeft nu niet meer,
WOODY KRIJGT EEN VRIEDINNETJE!!!!!! ;D

ik ben heel benieuwd hoe hij gaat reageren want hij is alleen nog maar handtam.
maar dat zien we dan wel.

iniedergeval is hiju dan niet meer alleen en dat zal hij zeker leuk vinden. :-*

ginny

Hier zijn er 5 gras parkietjes ,waarvan 3 herplaatstertjes en allemaal zeer tam.
Wanneer ze je de tijd gunt, en er dagelijks mee bezig bent zonder ze bang te maken of vast te pakken worden ze zeker tam.

Mylène



bedankt voor jullie leuke reacties,

Gisteren zijn we bij de kweker gaan kijken, er was één parkietje uit het blok (een grijze). Als ze alle 4 uit het blok zijn gaan we terug om er eentje uit te zoeken!
Ben zeer benieuwd of Jippie het ook zo leuk vindt als wij dat hij een vriendje krijgt. ;)

Groetjes,
Mylène

maki

tja ik moet wel pech hebben dan, mijn popje kwikkie was heel tam, kwam uit ons bord eten enzo, kusjes geven en al. Echter het zat veel alleen, en dus hebben we het in de volière gestoken bij ons andere vogeltjes die minder tam zijn, na twee dagen was kwikkie als volledig 'onttemd'. Boehoe, het koppeltje heeft dan gejongd, we hebben die twee parkietjes ook tam gemaakt, met succes. We hebben ze dan terug bij de ouders gestoken, ze waren dolgelukkig maar ook niet meer tam. Nu hebben we zes vogeltjes, allemaal niet tam...er zijn er vier tam van geweest...Het probleem is ook dat ze heel veel plaats hebben, je kan er als verzorger niet bij, en ze weten dat...

Maar het goede nieuws is dat ze allemaal dolgelukkig zijn met elkaar en dat doet ons dan ook weer goed.

Mylène

#13
HALLO,

Op dit topic mag wat mij betreft een slotje want.......
we hebben vandaag een vriendje gekocht voor Jippie. Hij  Budgie genaamd,(ik denk dat het een hij is) is heel lief en heeft zojuist heerlijk op mijn buik geslapen. Hij heeft alleen niets gegeten, dus ik hoop dat hij dat morgen gauw gaat doen.
Jippie is nog niet erg onder de indruk en lijkt eerder een beetje jaloers, maar dat zal wel weer goed komen. Voorlopig staan ze in twee kooien naast elkaar en nu maar afwachten totdat ze vriendschap sluiten. :)

Groetjes
Mylène

Wat fijn dat Jippie nu een vriendje heeft :). Heel veel plezier met jullie Budgie.
En op verzoek .... *KLIK* Gr. Ingrid

Sonja

#14
Hoi Mylene,

Wat leuk dat Jippie nu een vriendje heeft. :)

Budgie moet nog even wennen, maar dat komt vanzelf goed, hoor. Geef hem maar wat tijd. ;)

Veel plezier met je lieve parkietenvriendjes!

Groetjes, Sonja.

En bij deze, op verzoek, een slotje.
Haha dat is 2 keer een slotje ;)