Hallo even wat vraagjes.

Gestart door Mi, juni 02, 2006, 21:37:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mi

Hallo ik wil even wat vragen is het nou zo dat als het bij een vrouwtje gebeurd is dat de veren bij de kont wat voller lijken.
En is het dan ook zo dat je dat vrij snel kan zien na dat het gebeurd is.?
En is het dan zo dat ze dan niet gelijk in het broedhok gaat nadat het gebeurd is maar gewoon wacht tot het zo ver is en dan meer in het broedhok gaat?
Ojee het zijn al meer vragen geworden.
Ik wil ook alles weten he lmao
Nou wat ik denk dat me groene volw popje binnenkort eieren gaat leggen het is bol aan de onderkant en ze had natuurlijk al haar blok uit gezocht en verbouwd en ze gaat er nog steeds wel eens een kijkje nemen.
En ik weet niet wanneer het is gebeurd maar ik denk tussen dinsdag en nu en is het dan al mogelijk dat je het kan zien bij der kont?
Nou ik hoor het wel wat jullie me te vertellen hebben.
Groetjes Mi

Safrena

Hey Mi

Een parkietje dat gepaard heeft dat kun je niet aan je dame zien

Echter als er een broedblok hangt gaan ze een tiental dagen na de paring hun eerste eitje leggen
Dat kun je wel zien want dan is hun poepje opgezwollen net voor ze het eitje gaan leggen

Pas nadat ze een tweede eitje hebben gelegd gaan ze ook maar beginnen broeden

Misschien een idee om eerst wat meer info door te lezen over broeden ;)

http://www.parkietenfreak.nl/a-broeden.php

Vele groetjes

Mi

ik snap wat je wil zeggen hoor maar ik heb dit van iemand mee gekregen dat je kon zien als het van ondere wat boller werd dat er dan waar schijnlijk een paring was geweest en dat er dan binnen de kortste keren eitjes gelegd konden worden.
en aangezien ze al de hele tijd het blok aan het verbouwen is en de takken kaal maakt en het blok knaagt dacht ik van nou dat zal niet lang meer duren maar nu zie ik haar ook verandere kwa uiterlijk ja ik vraag maar hoor.
En ik heb die info mee gekregen.
Mi :D

moon23

ohhh dan gaat zeker mijn agaponis ook eitjes leggen haar poepgatje is opgezwollen.
vandaag zit ze de hele dag in de broedhok.
maken die van jullie ook zon raar geluid erbij?

moon23

de agaponis gisteren overleden in zijn broedhok.weten niet wat de oorzaak is geweest,afgelopen zondag was dit ook gebeurd bij een van onze valken.

Meltjuh

Misschien legnood? Waren ze te jong?

Safrena

Hey Monica

Wat erg dat je aga overleden is  :'(

Het zou inderdaad kunnen dat het legnood was

Vele groetjes


Ps het is niet nodig om het onderwerp twee keer te posten vandaar hier een slotje

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=8617.0