Jonkies

Gestart door mida, juni 01, 2006, 19:20:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mida

h.e.l.p :( ik heb echt een noodzakelijke vraag :( meestal worden er om een dag eitjes gelegd maar de mijne heeft de laatste na 2 dagen gelegt en ik ben dus heel erg bang dat die geen voedsel krijgt want dat was ook bij de vorige broedsel gebeurt ik ben trouwens Mida een nieuwe lid  :D maar kunt u me a.u.b zo snel mogelijk helpen en ik vraag me ook af of k hem niet zelf dan kan gaan opvoede met voedsel zoals eivoer gemixt met water en dan via een spuitje in zijn snavel te zetten en als dat wel een mogelijkheid is kunt u me dan a.u.b info geven over wanneer k eten moet geven, hoe k so een parkiet moet verzorgen en of dat wel mogelijk is. Ik hoop het van wel want k wil niet dat ie dood gaat :(
                                     Liefst Mida xx

Safrena

Hey mida

Welkom op het forum

normaal wordt er om de dag een eitje gelegd
Maar zoals bij elk dier en ieder ding dat ze doen zijn er atijd wel uitzonderingen

ik zou me niet ongerust maken hoor omdat het een dagje langer geduurd heeft dat je parkietje nog een eitje gelegd heeft
Als het bevrucht is en het kleintje is gezond zal zij ook dit lieverdje voeden.

Zelf kun je niks doen omdat een kleintje binnen de eerste twaalf uur kropmelk nodig van de moeder. Krijgt het kleintje dat niet, dan zal het kleintje het niet redden :'(

Een vogeltje met de hand gaan opvoeden is helemaal niet makkelijk en als het echt niet nodig is zou ik dit ook niet gaan doen.

Wacht eerst rustig af tot het kleintje geboren wordt ;)

Vele groetjes

Annika

Hoi Mida, welkom op dit forum.

Ik zie dat je je bericht hier ook geplaatst hebt, heb je net een pb terug gestuurd.
Begreep niet helemaal je vraag, want bedoel je dat je popje twee dagen achter elkaar een ei gelegd heeft die dus nog niet uitgekomen zijn, of bedoel je dat er twee dagen achter elkaar een jong uit het ei gekropen is?

Bij mijn koppel hun eerste nestje zijn de eitjes netjes om de dag gelegd, maar de eerste jongen zijn wel op 1 dag uitgekomen.
In totaal waren het toen 4 jongen, waarvan er eentje na 5 dagen is doodgegaan door ondervoeding. Dit is helaas de natuur en hoe moeilijk ook, je kunt dit niet altijd voorkomen. Het valt niet te zeggen of het door slecht voeren is gekomen of door gewoon een jong wat toch al niet kon overleven.
In ieder geval is het met de twee die tegelijkertijd uit het ei gekropen zijn helemaal goed gekomen!!! Een ervan is mijn stoere vent Joey :-*
Probeer je niet te druk te maken nu (als ik ervan uitga dat je bedoelt dat er twee eitjes na elkaar zijn gelegd) maar je kunt je eventueel wel vast inlezen over handopfok (onder zoekfunctie)

Hopelijk heb je genoeg aan dit bericht en mijn pb.

Groetjes Annika