afstandelijk

Gestart door Revisomer, mei 30, 2006, 17:39:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Revisomer

ik heb mijn parkiet in de dierenwinkel gekocht het is mijn eerste sinds ik op mezelf woon
zelf heb ik altyd parkieten gehad toen ik nog thuis woonde en daar is ooit een nestje uit ontstaan waarvan beide jongens nog leven en heel erg tam zijn ze wonen allebei bij mijn tante.
maar deze is ook heel erg lief maar sinds ik een schommel met spiegel voor hem/haar (weet nog niet wat het is) heb gekocht zit ie de hele dag erop en pogingen om te praten zijn ook gestopt, ook komt hij niet meer uitzichzelf bij me ik moet em gaan halen dan speelt ie een paar minuten en vliegt dan weer terug naar zijn spiegel. ik heb het geprobeert om de schommel uit de kooi te halen maar het resultaat is dat ie rond vliegt op zoek gaat naar de schommel er dan bij gaat staan en lopen schreeuwen en als ik em uit het zicht leg dan vliegt ie gewoon rondjes en loopt te schreeuwen. en sinds hij de schommel heeft komt hij ook niet meer als ik een boterham eet of een appel als ik het voor hem breng dan eet hij het wel wat moet ik doen??? Ik vind het zielig om em zijn schommel af te pakken

Gr
Revi Somer

Sam

Sam heeft ook een schommel in zijn kooite, zonder spiegel. En hij is er helemaal gek op. Omdat ik Sam alleen in zijn kooitje heb pak ik de schommel niet af en respecteer ik het als hij al snel weer in zijn kooitje wil. Maar er zijn ook genoeg momenten dat hij er wel uit wil komen en gezellig met me speelt.
Zodra Sam gewoon op een stokje zit probeer ik hem eruit te halen, als ik zie dat hij met het schommeltje zit probeer ik het eigenlijk nooit.

Succes