Chippie

Gestart door Cinnetje, mei 29, 2006, 11:57:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cinnetje

Chippie heeft een nieuw huisje, het is bij de buren... ze hadden al een mannetje zitten en hadden Chippie al flink horen schreeuwen. Ik vertelde ze dat ik ze samen had gekregen maar dat het samen niet lekker liep en dat Chippie-Lollie al behoorlijk gebeten had.
De buren wilde haar graag een paar dagen "lenen" om te zien of ze wel interesse had in hun mannetjes parkiet.
Nu is ze vrijdag met haar eigen kooi naar de buren gegaan.. en ik ben daar gewoon elke dag gaan kijken. Eerst was ze stil en wat bang, maar gisteren was het tamme mannetje op haar kooi gaan zitten en na een paar uur hadden ze haar kooi open gezet en was ie even bij haar gaan kijken. Dit leek prima te gaan.. voorlopig blijven ze wel nog even apart maar het mannetje vliegt eigenlijk alleen maar los en zoekt haar nu altijd op. Misschien heeft hij over een tijdje zijn eigen kooi niet meer nodig, en ik hoop dat dat hele dikke vriendjes worden, nog mooier zou zijn een echt verliefd stel :D

Hopelijk word zij dan ook wat tammer zodat ze samen kunnen rondvliegen in de kamer, en ik mag gewoon zo vaak ik wil even gaan koffie leuten en bij Chippie kijken. Super oplossing vind ik zelf.

Cinnetje

het gaat hartstikke goed!! Chippie zit nu samen met het tamme mannetje en het klikt echt heel goed tussen de twee... ik ben er in ieder geval heel blij mee, ze vliegen samen los nu en ze gaat gewoon uit haar zelf de kooi in als ze het mannetje erin gezet hebben, ze is nog lang niet tam.. maar zo als het nu gaat gaat het prima.
Lollie word steeds tammer, ze gaat echt uit haar eigen op mijn vinger zitten (met trosgierst ;)) maar ze lijkt zoveel meer op haar gemak.. ze eet nu ook echt op haar gemak zonder dat ze bang hoeft te zijn dat ze van d'r stokje afgevlogen word, ze maakt nu ook geluid.. ze fluit en roept me echt. Vandaag is ze even uit de kooi geweest, maar ze moest erg wennen en was blij dat ik haar kwam halen en ik haar weer in haar veilige "huisje" zette...


Ik denk dat jullie het niet eens zijn met mijn beslissing om chippie naar de buren te doen, omdat er helemaal niemand gereageert heeft op mijn topic. Maar ik wou toch nog even laten weten hoe het nu gaat en hoop hier nog terecht te kunnen met vragen. Ik blijf in ieder geval meelezen want ik heb nog een hoop bij te leren.

Ingrid

#2
Hoi Cinnetje,

Citaat van: Cinnetje op juni 02, 2006, 23:38:41
Ik denk dat jullie het niet eens zijn met mijn beslissing om chippie naar de buren te doen, omdat er helemaal niemand gereageert heeft op mijn topic. Maar ik wou toch nog even laten weten hoe het nu gaat en hoop hier nog terecht te kunnen met vragen. Ik blijf in ieder geval meelezen want ik heb nog een hoop bij te leren.

Tuurlijk zijn wij het er wel mee eens dat je Chippie naar de buren hebt gedaan. Je hebt daarbij in het belang van Chippie en zeker ook van Lollie gehandeld! Als je vanuit die intentie handelt, kan dat toch alleen maar goed zijn ;D. Ik heb niet eerder gereageerd omdat het berichtje aan mijn aandacht is ontschoten.
Blijf zeker meelezen en vragen stellen als je iets niet duidelijk is. Fijn om te lezen dat het met Chippie zo goed gaat, dat Lollie nu tot rust kan komen en zelfs al tam wordt  :).

Groetjes, Ingrid

P.S. Het is inderdaad een super oplossing dat je gewoon nog even mag buurten om te zien hoe het met Chippie gaat.

Cinnetje

Ja dat ik kan buurten is ook DE reden geweest dat ik het geprobeerd heb, was het niet goed gegaan dan was chippie gewoon terug gekomen.
En ik ben gewoon heel erg blij dat het nu met ze alletwee een stuk beter gaat. Het manneke van de buren is ook gewoon een stuk relaxter als lollie, die laat zich niet zo snel van z'n stuk brengen.

bedankt voor je reactie!!!