Binnenvoliere kweek

Gestart door DanielV, mei 27, 2006, 19:38:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DanielV

Grote vogelvrienden,

ik heb een plan mijn eigen kweek op te zetten aangezien ik gek ben op vogels en speciaal parkieten.
Ik heb een hele schuur voor mij alleen ( dubbele muren ) maar nou zit ik momenteel met nog te weinig informatie over verschillende dingen.
als jullie die zouden kunnen beantwoorden dan zou dat mooi zijn. ik had in geest om 1 grotere voliere te maken voor de fun. en voor de rest broedkooien. ongeveer 8 รก 12.
welk materiaal kan ik hiervoor het beste nemen ?
is kippengaas goed zoja hoe groot moet het maasgaten zijn zoniet wat kan ik wel gebruiken
interne nestkastjes of extern ?
is b 60 x d 50 x h 50 groot genoeg ( breedte, diepte, hoogte. ) ?
lichten + verwarmings elementen.

ik wil er niet aan beginnen zolang ik er niet genoeg vanaf weet.
ik heb al grote voorstudies gedaan over de parkiet zelf. nou alleen nog over hun kooien.

Graag alle informatie over het kweken is van harte welkom en mijn verontschuldeging als deze topic ergens anders hoort maar ik heb zo graag mogelijk snel antwoord.

Mvg . Daniel V.

Ben Van den Berge

koop vogelgaas diameter 13 mm , materiaal : weet ik niet zeker , misschien vezel platen. nestkastje zeker extern . 60*50*50 is denk ik wel groot genoeg. licht elementen , als je ook in de winter wil kweken ( wat af te raden valt , want door de vochtigheid die laag is , komen de eieren soms niet uit ) zorg je er voor dat er ongeveer 11 uur licht per dag is . Warmte elementen ,  zorg dat het niet vriest . Als je nog iets moet weten , de zoek knop staat er voor iets ( rechts boven ) .


DanielV

Citaat van: Safrena op mei 27, 2006, 23:41:49
Hey DanielV

kijk even op onderstaande links ;)

http://www.bikebird.com/html/nestkasten.html#TOP

http://www.bikebird.com/html/zelfbouwvoliere.html

Vele groetjes

bedankt Safrena voor je reactie,

maar dit geeft helaas niet antwoord op het zelf maken van broedkooien.
wat voor hout zit ik het meeste mee en waar ik het vogelgaas kan kopen.
in ieder geval bedankt het heeft mij wel geholpen

Alle informatie is welkom,

Mvg Danielv

Ben Van den Berge

vogelgaas kan je overal kopen , gamma enz . Soort hout maakt niet uit , moet stevig zijn zodat ze er niet door buiten .