Cuties toekomstige maatje

Gestart door Cutie_lover, mei 26, 2006, 14:48:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cutie_lover

Hallo iedereen!!

't Is zover!! Ik mag er een maatje bijkopen voor Cutie! Ik ben van plan hem/haar('t liefst haar :P) bij dezelfde kweekster te kopen als Cutie... Dan kan de ring wel van 2007 zijn terwijl het 2006 is maar oké. Nu wil ik een brief schrijven naar die vrouw, met een aantal vragen. Ik dacht aan deze vragen:

*Heeft u op dit moment kleine parkietjes?
*Wat voor kleuren..(Ik wil het liefst geen groene, Cutie is groen, en ik wil geen inteelt...)
*Waarneer kan ik op bezoek komen om te kijken! haha

Een paar vragen een jullie:

Ik moet dus eerst ? in een andere kooi doen, tam maken( dat klinkt zo simpel ) en dan pas bij elkaar?
zou Cutie minder tam zijn? Ja denk ik
Moet ik juist bij Cutie een durf al(cutie is dat totaal niet) of juist ook een verlegen pietje...

Groetjes en liefs van Cutie ??? en Ingrid

juanito

hallo cutie_lover

Men geeft op dit forum meestal (altijd) de raad om de 2 parkietjes eerst een tweetal weken aan elkaar te laten wennen in verschillende kooien. Ik heb dit niet gedaan (omdat ik die raad nog niet had gelezen) en beiden hebben eerst een tijdje de kat uit de boom gekeken. Nu zijn we een klein maandje verder en kunnen ze het uitstekend vinden met elkaar, ze kroelen zelfs! Indien je ze samensteekt let dan zeker goed op dat ze elkaar géén pijn doen! Als je toch 2 kooien hebt kun je ze misschien wel even apart zetten.

Ik heb ook 2 heel verschillende parkietjes, de jongste komt onmiddellijk op de hand zitten en de oudere niet. Ze begint dit nu toch te doen doordat ze ziet dat het geen probleem is!
En waarschijnlijk ken je het karakter niet echt als je om de vogel gaat. Ik denk dat een parkiet zich toch heel anders gaat gedragen in bijzijn van een groep vogels en in een voliere, dan wanneer ze in een kooi zitten. Ik zou zeggen, staar je niet blind op hetgeen ze bij de kweekster doen!

gr,

Josephine

leuk dat je een 2e erbij mag! dat is inderdaad voor het parkietje zelf ook het best. Nu noet ik me ouders nog overhalen! :-\ ;D

Jippie

Hoi Cutie-lover,

Misschien heb ik je verkeerd begrepen, maar inteelt betekent dat bijvoorbeeld een broer en zus (dus familie) jongen met elkaar krijgen. Dat heeft dus niks met de kleur te maken!

Verder volg ik de raad van de parkietenkenners op dit forum en zou ik je tweede parkietje eerst in een aparte kooi zetten.

Alvast veel plezier met je nieuwe vriendje of vriendinnetje!

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

Cutie_lover

Citaat van: Jippie op mei 26, 2006, 22:55:19
Misschien heb ik je verkeerd begrepen,

Jij hebt me verkeerd begrepen, én ik heb het verkeerd uitgelegd ;) Ik bedoelde dat als het beestje groen was, dat het misschien een broertje of zusje kon zijn...

Safrena

Hey Cutie lover

Dat kan toch helemaal niet ::)

Je hebt Cutie al hoe lang???

Dan kun je geen inteelt krijgen, ook al heb je dezelfde kleur als Cutie.
ik weet heel zeker dat de broetjes en zusjes van Cutie al allemaal weg zullen zijn

vele groetjes

Ingrid

Of bedoel je parkietjes uit een nestje van dezelfde ouders van Cutie. Als het goed is heeft de kweker een lijst waarop geregistreerd staat welke jonkies uit welk koppeltje komen. De kleur maakt dan niet uit, wel waarvan ze afstammen. Is dat dezelfde bloedlijn dan wordt het inteelt, is het een andere bloedlijn dan is er niets aan de hand.

Cutie_lover

Citaat van: Ingrid op mei 27, 2006, 11:56:53
Of bedoel je parkietjes uit een nestje van dezelfde ouders van Cutie. Als het goed is heeft de kweker een lijst waarop geregistreerd staat welke jonkies uit welk koppeltje komen. De kleur maakt dan niet uit, wel waarvan ze afstammen. Is dat dezelfde bloedlijn dan wordt het inteelt, is het een andere bloedlijn dan is er niets aan de hand.

Ik heb in de brief gevraagd, of ze dat wilde controleren...!