parkieten honingsnoepjes

Gestart door tweety-danique, mei 27, 2005, 15:57:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

tweety-danique

hallo iedereen! .. ik heb een vraag .. ik denk ongeveer 2 of 3 jaar geleden is mijn eerste grasparkiet genaamd tweety dood gegaan. hij kreeg van ons altijd van die staven die je in de kooi kan hangen waar honing inzit .. kan het daar aan liggen dat een grasparkiet dood gaat? want ik heb nu alweer een nieuwe parkiet maar die geef ik nu niet meer van die staven en alles gaat goed!! :lol: ik vraag dit omdat ik het zeker wil weten want als het door de honing met zaadjes staaf komt wil ik het niet nog een keer meemaken want tweety was heel erg ziek ervan geworden. hij blaasde slijmbelletjes en hij zag er heel vreemd en een beetje eng ook uit. je zag heel goed dat er wat mis was! .. weet iemand antwoord op mijn vraag? dan ben ik blij :lol:

groetjes van Danique en tweety :P

Jorijn

Hoihoi

Welkom op het forum :D

Ik denk dat je ze gewoon kan geven, Want ik ga ervanuit dat, De dierenwinkel, Kweker, Ect geen slechte dingen verkoopt ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Safrena

hey  Danique

welkom op het forum

Als je je parkietje heel af en toe eens een zo een snoepstaaf geeft ( 1 keer in de 2 à 3 weken) en hem niet onmiddelijk helemaal laat opeten zal je parkietje en normaal niet ziek van worden.

Als je parkietje teveel van de staven krijgt kan je parkietje verzuring in de krop krijgen met als gevolg kropontseking. :wink:
Als de krop onsteking dan niet onmiddelijk behandeld word dan sterft je parkietje.

Zoals ook voor ons is dit ook voor een parkietje overdaad schaad  :wink:

vele groetjes

tweety-danique

okeej! bedankt voor de antwoorden die ik tot nu toe heb gekregen! .. dan weet ik in iederige val hoe vaak ik zo'n staaf kan geven! ... maar het blijft een raadsel waarom mijn parkiet die ik eerst had (ik heb inmiddels een nieuwe :lol:) dood is gegaan! .. misschien wel door zo'n kropontsteking! .. maar daar heb ik dan niets van gemerkt in het begin! eigenlijk voel ik me best schuldig! :( misschien komt het gewoon door mij zelf doordat ik allemaal van die staven heb gegeven! :-s maarja!

groetjes van danique