Harde maatregelen genomen gisteren

Gestart door Maur@, mei 26, 2006, 10:09:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maur@

Wij kwamen gisteren van een voetbaltoernooi in Rotterdam en Uno zat zieligjes alleen in de kooi. Ik pakte hem meteen en hij kroop bijna in me. Er lag een ei op de grond in de kooi bij Carla. Ik had het deurtje uit het blok gehaald, maar het blok was nog niet weg. Angel zat weer/nog steeds te kloten en toen had ik er genoeg van.

Angel uit de kooi gehaald en bij de rest gezet. Ja dat was natuurlijk meteen oorlog. Goed even de pikorde weer stellen. Maar Angel ging idereen in de andere kooi terroriseren en dat pikken de anderen niet. Logisch. Angel kon aardig overweg met Sky. Dus nu:

Angel zit apart met Sky, die is een maandje of 4. Uno en Due zitten bij hun mams alleen. Blok is verwijderd en ga ik zo schoonmaken. Vanmorgen even heerlijk al met Uno geknuffeld. Hij stapt op mijn vinger en gaat heel gezellig een half uurtje met mijn ketting spelen. Zo even met Due knuffelen en eens kijken hoe het verder gaat vandaag.

Safrena

Hey Maur@

Verzorgt mams nu ook Uno dan nu paps weg is?

Dan zou dit dus inderdaad een hele goede oplossing zijn om paps weg te halen en de twee kleintjes alleen met mams te laten.
Echter het broedblok helemaal weghalen lijkt me niet zo goed omdat ze de kleintjes daar toch snachts nog in slapen voor de warmte ;)
Tenzij ze er niemand meer ingaat van de kleintjes in het broeblok

Die Angel toch, iedereen terroriseren. Gek beessie. Normaal doen parkietjes en zeker mannetjes zo niet tegen elkaar maar zoals ik al vele malen heb verteld en dit nog een keer hier bevestigd krijg er zijn altijd wel uitzonderingen. ;)

Vele groetjes

Maur@

Hoi Safrena,

Carla verzorgt Uno niet maar tolereert hem wel, hij mag zelfs naast haar zitten. Uno zie ik ook echt zelfstandig eten. Je zal wel moeten als je niets van je ouders krijgt. Ik zie hem zelfs voer geven aan Due. Carla zit overigens bijna de hele dag te slapen. Die krijgt ook eens een beetje rust. Uno en Due sliepen niet meer in het blok, dus vandaar dat ik het blok heb weg gedaan. Ik denk dat ik mijn eigen wedstrijd ga verliezen. Ik denk dus dat Uno een mannetje is en een bedreiging voor Angel, die enkel bezig is met voortplanten en dat Angel daarom dat gedrag naar Uno vertoont.

Ja ik weet dat uitzonderingen de regel bevestigen en die uitzonderingen wonen allemaal hier in huis geloof ik. :P

Parkieten-Freak

Ja, dat zou heel goed kunnen Maur@, Angel ziet Uno wellicht als concurrent of wil hem (en later ook Due) weg hebben omdat hij Carla voor zichzelf opeist. Ik denk dat het zo een hele goede oplossing is, voor alle vogels.
Carla kan rustig wat bijkomen en aansterken na het broeden, Angel kan afkoelen en de kleintjes kunnen rustig opgroeien. ;)


Maur@

Weet je dit zijn nou van die dingen die je eigenlijk van te voren zou moeten weten als je begint met kweken. Doordat de vogels hier in huis zitten was ik heel dichtbij de gedragingen van Angel naar Uno toe. Maar ik neem aan dat dit soort dingen in de natuur ook gebeuren en ik neem aan ook bij andere kwekers. Ik weet nu al als er een ander nest komt en ik zie één dag het mannetje dit soort gedragingen vertonen, gaat de man meteen uit de kooi en moet de pop het verder alleen doen, waardoor de kuikens nog wat meer verzorging van mams krijgen. Want doordat ik het twee dagen heb laten doorgaan is Uno wel heel hard "zelfstandig" moeten worden.

Het gaat overigens geweldig goed met ze. Ze hebben vandaag met zijn tienen door de huiskamer gevlogen. Die tien is inclusief Uno en Due. En Uno en Due vinden het nog heerlijk bij ons te zitten en aan mijn ketting te knagen. Al zijn ze wel heel hard aan het bijten ook, maar ik noem dat nu nog even voorproeven. Die snaveltjes en tongetjes zitten echt overal aan te knabbelen. Ze zijn 5 weken en bijten is op dit moment nog niet boos bedoeld. Ik vergelijk hun nu nog even met baby's, alles met hun mond en tong bevoelen.