grasparkieten bang voor broedkast

Gestart door pepper, mei 25, 2006, 12:13:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pepper

hoi ik heb twee tamme gras parkieten maar sinds er een nieuw broed huisje staat lijken ze er dood sbang voor ik wilde er 1 even inzetten maar hij werd zo wild en bang hoe kan dit het huisje staat er nu een maand

boefje

Hey Pepper

Laat de parkietjes nog even wennen het is natuurlijk nieuw voor ze, dat heeft tijd nodig, mijn parkietjes moesten er in het begin ook niks van hebben maar sinds ze weten hoe het werkt  :-*

groetjes Boefje

Safrena

Hey pepper

Welkom op het forum

Even een vraagje voor jou
Hoe oud zijn je parkietjes???

Als ze jonger zijn dan een jaar kun je beste het blok weghalen en wachten tot volgende broedseizoen (volgend jaar)

Zijn ze  een jaar of ouder zou ik ze gewoon nog even de tijd geven om te wennen aan het broedblok en ze NIET dwingen
er zijn koppeltjes die meer tijd nodig hebben om aan een broedblok te wennen en zelfs soms een jaar overschakelen
Mochten ze na een week of twee nog steeds bang zijn kun je ook het blok best even weghalen en na een maand nog een keer opnieuw hangen. Blijven ze dan nog bang kun je beste wachten en  het volgende jaar opnieuw proberen.

vele groetjes

pepper

bedankt
de ene is 1,5 jaar en de man is 2 jaar
er is ook iets gebeurd ondertussen de man klimde op de vrouw haar rug en gleed er toen af is dit normaal ?????

Safrena

Hey Pepper

Erg is het niet maar als het mannetje van de rug van het popje valt tijdens het paren is er grote kans dat er dus geen paring geweest is

De beste raad die ik op het moment kan meegeven is: heb nog wat geduld, laat de parkietjes lekker doen, laat de natuur zijn gang gaan zonder dwang of stress ;)

vele groetjes