vliegt elke keer weg !!

Gestart door twente27, mei 24, 2006, 20:31:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

twente27

hoi wie kan mij helpen.
ik ben al 5 weken verder en laat hem uit zijn kooitje. in het begin ging hij op mijn handje zitten en bleef bij me dag in dag uit maar de laatste paar dagen of zo vliegt hij elke keer weg als ik bij hem kom buiten de kooi maar ook binnen de kooi. hij blijft niet bij me. wat kan ik hier aan doen zodat hij wel bij me blijft of zo. ik word er zelf niet goed van het is net of hij niks meer van mij wil weten. Wie kan mij hierbij helpen? ?

Safrena

hey twente27

Je kan je parkietje niet dwingen om een hele dag bij jou te zitten
Ze willen ook graag even spelen en vliegen

Velen denken leuk mijn parkietje is tam en doen verder niks meer, maar dat is verkeerd
ook al is je parkietje al tam je moet met hem blijven spelen en oefenen om hem tam te "houden"

Speel met je parkietje met een balletje of iets anders dat hij leuk vind. Blijf verder oefenen met je parkietje en heel belangrijk blijf altijd rustig en verlies nooit je geduld

vele groetjes

Maur@

Zo lang als een parkiet zijn kooi ziet wil hij terug naar zijn veilige haven. Probeer de kooi eens onder een deken of achter de bank te verstoppen. Als hij de kooi niet ziet zal hij bij je blijven zitten, want dan ben jij zijn veilige haven.

En zoals al gezegd,
CiteerJe kan je parkietje niet dwingen om een hele dag bij jou te zitten
Ze willen ook graag even spelen en vliegen