Papierrol is de moeite waard!

Gestart door Cutie_lover, mei 24, 2006, 14:07:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cutie_lover

Hallo iedereen...

Sinds een paar dagen heb ik op de bodem van de kooi een papierrol liggen, aangezien Cutie eerst daar zijn tuimelspiegeltje had, maar die nu kapot is :(

Dus dacht ik: papierrol!!

Cutie vond het vanaf het begin al leuk!! Zijn methode om er mee te spelen: ( misschien een idee om te zetten bij alternatieve speelgoed(netzoals bij het eten etique ofzo??))


Voor de parkiet die graag bezig is:
Stap 1:  Zet de papierrol(wc-pappierrol) rechtop, naast het trappetje
stap 2: ga zelf op het trappetje staan
stap 3: doe het wc-papierrolletje op de laatste tree van de trap... en wacht totdat tie stilstaat...

Groetjes Ingrid

p.s.  meerdere opties graag

Kleintjes

Hoihoi,

leuk idee :D

Weet nog wel iets:
Voor de verlegen of verstopgrage parkiet:

1: Gooi 't rolletje plat op de grond
2: Rol 't rolletje zover dat hij niet verder rolt
3: Kruip in 't rolletje en zorg dat er niks uitsteekt
4: Laat iedereen maar zoeken terwijl je stiekem meekijkt
5: Als iedereen 't opgeeft, kruip er dan weer uit en doe alsof er niks aan de hand was.

Hoop dat 't 'n leuk ideetje was / is :) en dat iemand er iets mee kan.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Idske

Hahaha leuk!

Voor de doorzetter:

Ga op de onderste tree van je laddertje staan.
Pak het wcrolletje vast met je snavel.
Loop het laddertje op.
Spring vanaf het laddertje naar de bodem.
Ga weer op de onderste tree van je laddertje staan.
Pak opnieuw het gevallen wcrolletje met je snavel vast.
Loop het laddertje op.
Spring weer vanaf het laddertje naar de bodem.
Ga weer op de onderste tree van je laddertje stan.
Pak opnieuw het gevallen wcrolletje vast met je snavel...
enz enz enz...

Dit is iets waar Coco nogal graag mee bezig is!

Groetjes Idske en Coco

Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

janneke

Hee, wat leuk dit!
Ik heb al eens een wcrol in de kooi gelegd maar daar waren mijn parkieten bang voor. Ik kan het natuurlijk altijd nog een keer voorzichtig proberen.
Ik lees dat een parkiet zich verstopt in zo'n rol. Nou hoop ik dat Kobus dat niet doet, volgens mij zit ie dan vast! Tis nogal een dikzakje!  :-*
Groet Janneke

Jippie

Ik heb er ook nog wel één (alleen geschikt voor meerdere parkietjes):

1. Gluur allebei in de rol
2. Wacht tot de ander dapper genoeg is om in de rol te kruipen
3. Wacht nog héél even tot de ander helemaal in de rol zit
4. Duw dan tegen de rol aan, zodat deze over tafel rolt (mét je vriendje of vriendinnetje erin)

Schijnt hier een nieuw spelletje te zijn... Hoop niet dat ik Jackass-parkieten in huis heb gehaald  :-[...

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

Caradow

Wcrolletje is leuk, maar een keukenrol is nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel leuker....Kruip er allebei aan een kant in, zodat alleen staartjes er nog uit steken en kletsen maar :):):)

Als 1 aan de een kant van de keukenrol aan het knagen is, kruipt de ander er doorheen, leuk joh, als die ander zich gek schrikt dat er ineens een parkiet uit de rol komt schuiven :P

Wanneer het vrouwtje de rol bovenop de kooi heeft vastgemaakt, net zolang rotzooien met zijn tweeen tot je beide je kantje los hebt en met grof geweld het ding op de grond smijten.. en dan maar gillen tot vrouwtje de rol weer vastzet


Wanneer de rol naar parkietenidee te oud is, helemaal stukvreten en maar hopen dat de keukenrol van vrouwtje snel op is, dan krijgen we een nieuwe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!








Josephine

Voor de parkiet die op een computer kast staat(hihi)
1. Wacht tot er iemand achter de computer zit...
2. Gooi de rol naar beneden, precies op het hoofd van degene die achter de computer zit!
3. Loop snel terug naar je kooi of speeltuin...
4. wacht tot de rol weer terug is, en begin vervolgends overnieuw!

tip: i.p.v. de rol op het hoofd te gooien, gooi het op het toetsenbord... Waarschijnlijk wordt er flink geschrokken!

Groetjes Josephine

Kiwi en Weepeetje

De manier van de sporty- parkiet:

Zorg dat je baasje de rol op de tafel legt of op de grond, ga er als een gek achteraan rennen en geef de rol een geweldige duw met je snavel, zodat hij ver voor je uit rolt ( zorg dat je dit in de richting van je baasje doet ) zo krijg je namelijk een heel leuk over- rol spelletje, waar je allebei veel plezier aan beleeft. Kiwi kijkt meestal toe, hij is de scheidsrechter en geeft altijd kommentaar! ( hij doet het wel veel beter als de scheidsrechters op het W.K  :)) Soms doet hij zelfs een potje mee maar hij is altijd heel snel afgeleid, dit komt door zijn vorm van adhd ;)

groetjes,
sabrina