Lollie mag niet eten..

Gestart door Cinnetje, mei 22, 2006, 13:57:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cinnetje

Jeetje ik schrok me net helemaal rot, ik hoorde de kooi alle kanten op gaan een hoop gefladder en geschreeuw...
Wat is er nu aan de hand???? Lollie zit op haar gemakkie te eten en Chippie flipt echt helemaal uit, probeert haar weg te jagen, bijt haar, vliegt haar aan... Lollie heeft nu 4 pogingen gedaan om wat te eten, maar ze heeft het opgegeven nu.. ik heb haar tot nu toe alleen maar trosgierst zien eten wat ik haar geef.

Begin langzaam te denken dat de mensen waar ik hun van overgenomen heb niet allergisch waren, maar dat het geruzie en geschreeuw eerder het probleem was... Chippie heeft Lollie nu in een hoekje gedreven en blijft heen en weer huppelen..
Kan ik hier iets mee?  Ze  zijn beide nog niet tam, dus als ik erbij kom staan schiet Chippie nog erger in de stress.. Ik vind het zelf natuurlijk ook niet leuk als ik zie dat de een de ander terroriseert ;)
Lollie heeft ook al meerdere keren van mijn hand gegeten en wilde opstappen maar ook dan komt Chippie en vliegt haar aan..

Zit er nu echt serieus aan te denken of het niet beter is voor Chippie als zij gewoon in een voiliere haar leventje kan slijten, al dat gestress kan toch niet goed zijn?

Cutie_lover

Citaat van: Cinnetje op mei 22, 2006, 13:57:32
Jeetje ik schrok me net helemaal rot, ik hoorde de kooi alle kanten op gaan een hoop gefladder en geschreeuw...
Wat is er nu aan de hand???? Lollie zit op haar gemakkie te eten en Chippie flipt echt helemaal uit, probeert haar weg te jagen, bijt haar, vliegt haar aan... Lollie heeft nu 4 pogingen gedaan om wat te eten, maar ze heeft het opgegeven nu.. ik heb haar tot nu toe alleen maar trosgierst zien eten wat ik haar geef.

Begin langzaam te denken dat de mensen waar ik hun van overgenomen heb niet allergisch waren, maar dat het geruzie en geschreeuw eerder het probleem was... Chippie heeft Lollie nu in een hoekje gedreven en blijft heen en weer huppelen..
Kan ik hier iets mee?  Ze  zijn beide nog niet tam, dus als ik erbij kom staan schiet Chippie nog erger in de stress.. Ik vind het zelf natuurlijk ook niet leuk als ik zie dat de een de ander terroriseert ;)
Lollie heeft ook al meerdere keren van mijn hand gegeten en wilde opstappen maar ook dan komt Chippie en vliegt haar aan..

Zit er nu echt serieus aan te denken of het niet beter is voor Chippie als zij gewoon in een voiliere haar leventje kan slijten, al dat gestress kan toch niet goed zijn?

Hoeveel drink en eetbakjes heb je...
Het kan gaan omdat hij zelf wilde eten, maar dat klinkt een beetje sterk, gezien de rest van je berichtje...

Misschien, als het "gevecht" tot bloedens toe gaat, om Chippie in een andere kooi te doen...

Graag wacht ik op de reactie van experts..

Cinnetje

Hoi,

ik heb 2 eetbakjes, en ik zie Chippie meerdere keren a dag eten.. maar zij bepaalt gewoon alles, lijkt het.. Lollie mag om precies te zijn op 1 stokje zitten.. de andere stokjes zijn van Chippie, het schommeltje en het spiegeltje alsook de eetbakjes dus..
Ze zijn al vanaf dag 1 dat ze hier zijn aan het ruzieen maar het lijkt erger te worden ipv minder. Lollie doet op t moment niets meer, ze laat zich overal wegjagen.

heb al een topic geplaatst hierover.. maar toen viel het nog mee.. Ook als ik met mijn hand in de kooi kom, lollie blijft zitten en chippie kruipt gelijk naar boven, maar zo gauw lollie bij mij begint te eten dan is chippie er als de kippen bij.. niet om te eten maar om lollie weg te jagen, ze pikt dan boven op haar kopje.. ik heb nog geen bloed gezien.. maar zit daar eigenlijk ook niet op te wachten :( :(

Daisy1988

hey

als het zo door gaat zou ik ze echt uit elkaar hale gewoon een eigen kooi naast elkaar ofzo.
dan zien en horen ze elkaar maar kan chippie, lollie niet meer zo "lastigvallen"

Groetjes

Safrena

Hey Cinnetje

Als het zo erg is kun je inderdaad het beste je ene parkietje een tijdje in een aparte kooi zetten. zou dan wel het agressieve popje in een andere kooi zetten

Het zou kunnen dat de diertjes zoveel tekort hebben gehad bij de vorige eigenaar en nu ze dit alles allemaal krijgen dat eentje het allemaal opeist uit schrik niks meer te hebben

Kijk ook even op onderstaande link dit kan eventueel ook helpen

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=757.0

Vele groetjes

Sonja

Hoi Cinnetje,

Als ik nog een kleine aanvullende tip mag geven: Je kunt ook nog eens proberen een derde voerbakje erbij op te hangen. Dan kunnen beide parkietjes kiezen uit welk voerbakje ze gaan eten. ;)

Groetjes, Sonja.

Cinnetje

#6
Oh jeee.... ik heb kooi nr.2 klaar staan, chippie heeft lollie verschillende veertjes uitgetrokken, en in haar kopje gepikt nu heeft ze een beetje bloed op haar kopje.. :( :(Ze lag helemaal over Lollie heen :( Ik wil Chippie uit de kooi hebben nu, sta al bijna 2 uur bij de kooi op wacht.. nu staat mijn vriend er even bij, maar hoe krijgen we Chippie zover om uit de kooi te komen???????? We hebben kooi nr2 nu ervoor staan met beide kooi deurtjes open naar elkaar toe, maar tot nu geen succes..

Hoe ga ik haar uit de kooi krijgen???? Ik durf niet eens de deur meer uit, straks vind ik lollie levenloos.. ze moeten nu echt even apart.. van daar zien we wel verder.

Ik heb ook al een 3de voerbakje neergehangen maar goed, daar ging de ruzie nu niet om, geen idee waarom wel..

Daisy1988

misschien kan je het parkietje lokken met trosgierst of iets anders wat i lekker vind

Safrena

Hey Cinnetje

Je kan haar inderdaad eerst proberen lokken met trosgierst of iest anders dat ze lekker vind

Of je kan de kooitjes met de opening voor elkaar houden en in een ander opening je hand steken en dan voorzichtig haar naar de andere kooi sturen

Mocht het echt niet lukken zit er jammer genoeg maar een ding op en dat is er met de hand (zahchandig) uithalen en in de andere kooi zetten
Wij raden het aan om parkietjes niet zomaar met de hand te pakken maar er zijn uitzonderingen waar het soms wel even nodig is
en je kan inderdaad niet wachten tot Chippie - lollie dood bijt

vele groetjes

Cinnetje

De trosgierst had ik al geprobeert maar ze trapt er mooi niet in. Daarbij is ze zo bang voor handen dat me dat echt niet gaat lukken zo.

De kooien staan al met de openingen naar elkaar toe, maar wil niet teveel dwingen.. straks zijn ze alletwee helemaal gestresst.

Vastpakken zou wel erg zonde zijn van de tijd die ik erin heb gestoken, lollie is al aardig tam aan het worden.. pffff, als ze vanavond nog niet in de andere kooi zit voordat we gaan slapen dan zal ik haar wel moeten pakken.. Kan ik dat dan beter met een theedoek doen als met mijn hand? Vraag me af hoe ik dat moet gaan doen, tis een vrij grote kooi.. ze kan zo alle kanten uitschieten :(

Zit hier helemaal te shaken, bah en ben echt boos op die mensen nu, waarom is niemand eerlijk?? Ze had dan toch beter voor beide een apart huisje kunnen zoeken... maah ja, ik ga weer aan de slag.

Bedankt voor de tips dames!!!!

Ingrid

Hoi Cinnetje,

Een theedoek zou ik niet gebruiken, eerlijk gezegd. Er is eens op het forum door iemand als tip gegeven om een handschoen aan te doen. Dat onderwerp ging toen over het toedienen van medicijnen geloof ik, maar in dit geval is het ook het proberen waard. Waarom een handschoen? Je verbergt dan in feite je hand en een volgende keer zal je parkietje je hand waarschijnlijk niet als bedreiging gaan zien. Of het echt zo is weet ik niet, maar parkietjes zijn slimme diertjes en kunnen goed associƫren.
Succes!!

Groetjes, Ingrid

Cinnetje

daarvoor zat ik al te denken aan een theedoek, maar een handschoen zou nog makkelijker zijn. Ik blijf hopen dat ze uit zichzelf het kooitje verlaat, maar ben er bang voor....

Parkieten-Freak

Dit gaat niet goed tussen de vogels.  Ik zou Chippie eruit halen en apart zetten, want dit alles is voor Lollie zeer ongaangenaam.
Als Chippie niet vrijwillig komt, pak hem dan maar voorzichtig met de hand uit de kooi.
Dit kan echt zo niet langer.


Cinnetje

hoi,

nou gisteravond Chippie eruit gehaald, heeft even geduurt en ze was helemaal gestresst.. Ze zitten nu dus apart, maar Chippie schreeuwt het uit.. pfff wat moet ik hier nu mee??
Lollie vind het prima zo volgens mij, ze zit nu op haar gemak te eten..

Zou het kunnen zijn dat Chippie eerst niet in een kooi heeft gezeten?? Ze vliegt echt tegen de tralies alsof ze de tralies eruit wil gooien. Vind het zo'n zielig gezicht.

Ik weet t echt even niet meer, chippie is alles behalve gelukkig op deze manier..

Sonja

#14
Hoi Cinnetje,

Heb je Lollie en Chippie in dezelfde ruimte staan?
Als dat zo is, zou dat goed de reden kunnen zijn dat Chippie zo tekeer gaat. Ze zal het er niet mee eens zijn dat ze niet meer bij Lollie kan zijn. Bovendien moet ze ook wennen aan de vreemde kooi waar ze nu in zit. Je zou er wat bekende, favoriete speeltjes van haar in kunnen hangen.

Misschien kun je eens proberen om Chippie (tijdelijk) even in een andere ruimte te zetten.
Geef haar veel afleiding in de vorm van speeltjes e.d. en kijk dan eens hoe het gaat.
Als ze rustiger wordt, beloon haar dan met veel aandacht.

Succes.

Groetjes, Sonja.

Cinnetje

hoi,

zo vreemd is deze kooi niet want dit is de kooi waar ze mee gekomen zijn, en ik had zelf een nieuwe gekocht. Speeltjes heb ik verdeelt tussen de 2, haar favo spiegeltje hangt er zoiezo in en een schommeltje.

Ze staat al in een andere ruimte omdat het echt niet gezellig is zo, je hoort elkaar niet eens praten.. Ik heb net gewoon zitten janken, ze is helemaal uit 'r huisje.. Ik laat haar nu ook maar even met rust want ze is echt pissig op ons. Maar ik kon ze echt niet samen laten zitten, ik snap het gewoon niet. De mensen waar ik ze van heb zouden ze sinds een maand hebben, dus ze zaten al een maand samen (zeggen ze) waarom wil Chippie -Lollie dan zowat opvreten???

Is 't niet slecht voor haar dat ze zich zo opfokt? Ik bedoel, kan ze zichzelf niet verwonden ofzo,.. want het lijkt er wel op namelijk :(

Cinnetje

de rust is terug in de tent voor zover, pfjieuww,....  ik heb haar even met rust gelaten vanmiddag.. en toen ik stiekem ging kijken sliep mevrouwtje..
Lollie mist haar nog niet.
Ben na het eten even bij Chippie gaan kijken en heb haar wat trosgierst aangeboden als "goedmakertje" ;) Ze at ervan alsof haar leven ervan af hing, en dus ook voor het eerst uit mijn hand.
Nu ze apart zitten lijken ze mij in ieder geval wel een stuk intressanter te vinden.

Nu is mijn vraag; Zouden ze ooit weer bij elkaar kunnen? Want 2 kooien is voor tijdelijk wel te doen, maar heb echt de ruimte niet om dit zo te laten.

Heb Lollie ook even beter bekeken en ze heeft nu een korstje op haar kopje, moet ik daar verder iets mee doen, lijkt me niet maar dacht vraag het toch even ;)

Safrena

Hey cinnetje

zou ze toch een tijdje apart houden
Een weekje of twee en dan kun je eventueel opnieuw proberen samen in een kooitje te doen onder toezicht wel

Aan het korstje op het hoofd hoef je niks meer te doen

vele groetjes