Onze Ricky

Gestart door Carl, mei 21, 2006, 17:10:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Carl

Hallo allemaal, sinds 2,5 maand hebben wij Ricky in huis. Het is ons aardig gelukt om hem een beetje handtam te maken, alleen als we hem uit de kooi halen dan zit hij al te kijken hoe hij zo snel mogelijk weer terug kan in kooi en vliegt dan ook weer terug. Eerlijk gezegd vind ik dit heel erg jammer omdat ik eigenlijk altijd wel parkietjes heb gehad die aardig tam waren en lekker bij je kwamen zitten en stiekum drankjes mee gingen drinken of met een zelfgemaakt lego karretje aan de haal gingen dat soort dingen. Ricky kwettert wel graag en fluit af en toe als hij vogeltjes buiten hoort. Het is ook geen vogeltje die bijt (gelukkig niet), alleen als hij een beetje boos is. De ene keer dan kom je in de kooi en wil je hem op je vinger zetten en stapt dan ook op en de volgende dag wil hij helemaal niet en is dan eerst vijf minuten moeilijk aan het doen voordat hij op je vinger komt zitten. Als hij bij mij zit dan houdt ik zijn borstje tegen mijn mond aan en ben ik zachtjes met hem aan het praten, ik heb het idee dat hij dat wel leuk vind. Als wij gaan werken of weg moeten laat ik ook altijd de radio voor hem aan, volgens mij is dat wel okay of niet?!Ik heb hier de site al redelijk uitgespit dus wie oh wie kan mij goede tips geven zodat we meer plezier van onze ricky kunnen beleven. Ik heb er nu ook wel plezier van maar ik weet gewoon hoe tam ze kunnen zijn. Dus geef alle goede tips door, alvast enorm bedankt, liefs Mirjam en Ricky

Ben Van den Berge

Denk vooral dat het niet op een twee drie zomaar als koekenbak gaat . Zen kooi is zijn vertouwd plekje , je moet er voor zorgen dat hij jou eerst heel goed vertouwd voor je echte vriendsschap mag verwachten. Geef hem wat trosgierst , een stukje appel ofzo ga dan rustig met je hand uit de kooi . Ga niet meteen in een andere kamer ofzo , blijf waar hij zen kooi kan blijven zien  . Dan win je stukje bij beetje zen vertrouwen .  Dan komt er waarschijnlijk en zeer hecte band tussen jullie  , veel geluk . Ben

juanito

hallo Carl

Eerst en vooral sluit ik me aan bij Ben en wil hierbij ook nog vermelden dat geen 2 parkietjes dezelfde zijn van karakter en gedrag. Verwacht niet dat Ricky net hetzelfde gaat doen als je vorige parkietjes. Uiteraard hoop ik dat je er wel net zoveel plezier aan beleeft!

Na een aantal keer vliegen zal ie wel doorhebben hoe plezant dit is, en komt ie er zelf wel uit.
Ik heb hier ook het probleem dat ze nog liever in hun kooi zitten dan rond te vliegen, maar met wat geduld, komt het wel!

gr,