Ruzie???

Gestart door Cinnetje, mei 18, 2006, 20:30:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cinnetje

Ik heb sinds vandaag 2 parkietjes van mensen overgenomen.
Nu zijn ze net een paar uur hier en lijken continu ruzie te hebben, de een jaagt achter de ander aan, of jaagt haar/hem van een stokje en is ze niet snel genoeg weg dan word ze ook gebeten, is dit normaal???? En zo zitten ze weer naast elkaar en elkaar "kusjes" te geven.

Verder denk ik dat het tam worden/maken echt heel lang gaat duren want ze schieten al in de stress als ik alleen al langs het kooitje loop, zielig....


ps. ik ben helemaal nieuw in het parkieten wereldje dus alle info en raad is welkom ;)

Ik ga even lekker verder lezen hier, echt een super informatieve site, mijn complimenten hoor!!!

Rowan

ik denk dat het gewoon spelen is. want anders gaan ze later niet snavelen. en als je zet tam moet maken moet je even op de site kijken :D (heb ik ook gedaan hele goede info ;D)

Cinnetje

hoi,

ja daar heb ik al gekeken maar moet nog even geduld hebben ;)

Ze zitten nu naast me te slapen, je blijft er naar kijken zeg..zó leuk!

Safrena

Hey Cinnetje

zolang het niet echt vechten is dat er veren worden uitgetrokken of tot bloedens toe zou ik ze gewoon laten doen

Je kan echter wel het dominate popje straffen als ze het andere parkietje wegjaagt
Lees maar even bij onderstaande link

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=757.0

Vele groetjes

Cinnetje

kan dat ook, tot bloedens toe??? Jee ik hoop het niet zeg..  ze bijt wel en kwettert daar heel hard bij. Ze is in ieder geval de baas in de kooi..

Zou ik morgen al kunnen gaan oefenen met een hand in de kooi? Ze zijn dan een kleine dag bij me.. Dat word heel hard oefenen komende weken want ik wil ze wel elke dag even vrij laten rondvliegen...

Cinnetje