Ruzie???

Gestart door Cinnetje, mei 18, 2006, 20:30:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cinnetje

Ik heb sinds vandaag 2 parkietjes van mensen overgenomen.
Nu zijn ze net een paar uur hier en lijken continu ruzie te hebben, de een jaagt achter de ander aan, of jaagt haar/hem van een stokje en is ze niet snel genoeg weg dan word ze ook gebeten, is dit normaal???? En zo zitten ze weer naast elkaar en elkaar "kusjes" te geven.

Verder denk ik dat het tam worden/maken echt heel lang gaat duren want ze schieten al in de stress als ik alleen al langs het kooitje loop, zielig....


ps. ik ben helemaal nieuw in het parkieten wereldje dus alle info en raad is welkom ;)

Ik ga even lekker verder lezen hier, echt een super informatieve site, mijn complimenten hoor!!!

Rowan

ik denk dat het gewoon spelen is. want anders gaan ze later niet snavelen. en als je zet tam moet maken moet je even op de site kijken :D (heb ik ook gedaan hele goede info ;D)

Cinnetje

hoi,

ja daar heb ik al gekeken maar moet nog even geduld hebben ;)

Ze zitten nu naast me te slapen, je blijft er naar kijken zeg..zó leuk!

Safrena

Hey Cinnetje

zolang het niet echt vechten is dat er veren worden uitgetrokken of tot bloedens toe zou ik ze gewoon laten doen

Je kan echter wel het dominate popje straffen als ze het andere parkietje wegjaagt
Lees maar even bij onderstaande link

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=757.0

Vele groetjes

Cinnetje

kan dat ook, tot bloedens toe??? Jee ik hoop het niet zeg..  ze bijt wel en kwettert daar heel hard bij. Ze is in ieder geval de baas in de kooi..

Zou ik morgen al kunnen gaan oefenen met een hand in de kooi? Ze zijn dan een kleine dag bij me.. Dat word heel hard oefenen komende weken want ik wil ze wel elke dag even vrij laten rondvliegen...

Cinnetje

daar ben ik weer even, de ruzie lijkt mee te vallen. Chippie bijt wel nog, en wil duidelijk hoger zitten.. Ik vind het zelf een beetje zielig voor Lollie maar ze zitten ook binnen no time weer bij elkaar te snavelen... dus misschien valt het dan mee, i hope so..

ze hebben nog weinig intresse voor lekkers ook de trosgierst hangt er zielig bij.. Als ik met mijn hand in de kooi kom dan lijkt Chippie een stuk angstiger dan Lollie, ik mag niet te dicht in de buurt komen maar ze blijft rustig op haar stokje zitten.
Als ik al die leuke foto's zie van parkietjes die op je vinger zitten dan kan ik niet wachten totdat ze me een beetje vertrouwen.
Niet heel handig van mezelf dat ik 2 parkietjes heb overgenomen van mensen die er weinig mee deden denk ik, maar zal toch wel nog lukken toch?
Als ik een hand in de kooi heb, en zachtjes tegen ze praat dan zitten ze beide met de oogjes dicht... ben ik dan zo slaapverwekkend???? ;) ;) grapje natuurlijk, maar wil dat dan wel zeggen dat ze het wel prettig vinden die aandacht?

Oh en de namen Chippie en Lollie zijn door mijn dochter verzonnen..  :D :D

Sonja

#6
Hoi Cinnetje,

Ik vind het juist goed van je, dat je deze parkietjes hebt overgenomen van mensen, die er niets mee deden. Nu krijgen ze immers een leuker leventje! :) Misschien zal het ietsje langer duren voordat ze tam zijn, maar met veel liefde en geduld zal dat zeker lukken, hoor. ;)

Zoals Safrena al schreef, is een beetje kibbelen niet erg.
Als ze, zoals je schrijft, even later weer zitten te snavelen, is dat een teken dat ze elkaar toch graag mogen, anders doen ze dat niet.

Als je tegen je parkietjes praat en ze doen daarbij hun oogjes dicht, wil dat inderdaad zeggen dat ze genieten van de aandacht die ze krijgen, en dat ze lekker op hun gemak zijn. ;)

Laat de trosgierst maar lekker hangen, er komt een moment dat ze het ontdekken! :)

Groetjes, Sonja.

Cinnetje

Ja ik wil het zo leuk mogelijk voor ze maken natuurlijk, daarom hoop ik dat ze me snel vertrouwen dan kunnen ze ook eens hun vleugeltjes spreiden ;)
Ben in ieder geval blij dat de ruzies meevallen.. ze kibbelen inderdaad en er word dan ook behoorlijk geschreeuwt maar ze lijken elkaar geen pijn te doen en zitten over het algemeen lief bij elkaar.

Lollie lijkt veel rustiger en kalmer als ik in de buurt ben, ook met mijn hand in de kooi blijft ze rustig, ze heeft zelfs al wat trosgierst uit mijn hand gegeten, maar van Chippie mag dit allemaal niet. Ze komt dan aanvliegen en gooit Lollie omver en blijft dan heel zenuwachtig in de buurt. Vind t een beetje zielig, misschien is ze bang dat ik haar vriendinnetje pijn doe voor Lollie vind ik het dan ook weer zielig want die snapt er niks van en komt weer terugwandelen naar mijn hand...

Ze zijn ook een stuk rustiger vandaag, ze lijken wel moe te worden van alle aandacht.. ik laat ze maar even slapen nu.. :D :D