problemen met jefke

Gestart door reno, mei 20, 2006, 08:44:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

reno

Hallo,

Sinds 2 jaar heb ik jefke een mannetje parkiet met blauwe neusdop, nu zen maatje sinds 8 maand gestorven is heeft hij precies problemen aan zen bekje. Aan zen kaakjes naast zen snavel hangen steeds gedroogde velltjes precies rest van eten, zen pluimpjes op zen voorhoofd staan altijd recht men zou zeggen dat er precies gel in zit. Hij knabbelt de ganse dag met zen bekje. Kan er mij iemand zeggen wat voor ziekte dit is ??? Voor de rest is hij heel actief dus je zou niet zeggen dat hij ziek is, eet goed, drinkt goed en speelt de ganse dag, hij spreekt ook wel gans de dag tegen zen spiegeltje. Zen kooi  van 60 x 40 cm hoog is een paleis, wordt elke week grondig gekuisd, met speelgoed, trosgierst enz... Zen maatje vroeger was wel altijd aan zen bekje aan het knagen zo hebben we nooit  iets opgemerkt van het probleem. Zou dit schurftmeid kunnen zijn ??? mag ik er nu reeds een vrouwtje bijzetten want ik denk dat hij gek wordt van alleen in zen kot te zitten praat de ganse dag tegen zen spiegel wat ik dus ook niet normaal vind.

Thx voor de info - jefke zal u dankbaar zijn lol

Parkieten-Freak

Welkom op het forum Reno.
Wat betreft Jefke: zou je eens een scherpe foto van zijn kopje willen plaatsen?
Zo kunnen we precies zien wat je bedoelt. ;)


reno

spijtig genoeg heb ik geen fototoestel voor pc, ik ga vandaag naar dierenarts horen wat die te vertellen heeft.