weer paren en in blok

Gestart door Brigit, mei 18, 2006, 19:03:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Brigit

hallo allemaal,

Ons koppeltje [tarzan en jane] heeft net een nestje van 7 parkietjeswaarvan de laatste snel zal uitvliegen.
Nu zag ik het koppeltje de laatste dagen geregeld paren en Jane zit weer veel in het blok en niet om de jongste te voeren, want dat doen ze door het gaatje in het blok.

We willen het blok weghalen als de laaste is uitgevlogen , wat moet ik doen als Jane voor die tijd weer eitjes heeft gelegd????


gr Brigit




Safrena

Hey Brigit

Welkom op het forum

Je mag de eitjes weghalen, mocht ze opnieuw eitjes leggen
En als de laatste uitgevlogen is zo rond de 6 weken kun je dan het blok weghalen

vele groetjes

Brigit

ok bedankt Safrena.

ik heb nog een vraagje,

hoelang mogen de jonkies bij de ouders blijven voordat ze misschien met elkaar gaan paren bv broetjes met zusjes.

Safrena

Hey Brigit

Je kan beter niet broer en zus laten broeden
Dit is inteelt en meestal zijn dat dan ook zwakkere parkietjes ;)

Popjes moeten minstens 1 jaar zijn alvorens ze mogen broeden mannetjes mag al vanaf 10 maand

vele groetjes

Brigit

alweer bedankt voor je snelle reactie ;D

dan kan ik ze nu nog even lekker bij elkaar laten, we willen ze wel verkopen of een paar popjes/mannetjes ruilen voor popjes/mannetjes,  dat kan ook is me verteld.
sorry voor de vele vragen, we hebben tarzan en jane in sept. 2005 gekocht en dit is voor ons het eerste nestje. 

mij werd verteld dat dit een mannetje is,


en dit hoogswaarschijnlijk popjes

gr Brigit

Safrena

Hey Brigit

Dit lijkt me ook zo

Op de eerste foto een mannetje en de andere twee lijken me inderdaad popjes te zijn

Pracht parkietjes zijn het ;D

vele groetjes

Brigit

dankje wel Safrena  :D
6 parkietjes zijn zo als deze en eentje is blauw ???
terwijl tarzan groen is en jane geel.

gr Brigit   

Annika

wat een mooie diertjes zeg. H opelijk wil je ons nog verblijden met meer foto's in het foto album !  :-*

Brigit

Dank je Annika,

Ik zal vanmiddag eens proberen een album te maken .et foto's van onze parkietjes.

Gr Brigit

Brigit

Citaat van: Brigit op mei 19, 2006, 12:40:52
Dank je Annika,

Ik zal vanmiddag eens proberen een album te maken .et foto's van onze parkietjes.

Gr Brigit

ik heb er eentje gemaakt onder de gebruikersnaam Brigit.

Annika

ik heb ze gezien, prachtig zeg! De foto die je hier geplaatst hebt vind ik geweldig en die met allemaal erop ook, wow!

Brigit

dankjewel,

sommige foto's zijn wat onscherp ze blijven niet zo graag stil zitten he ;)

gr Brigit

Brigit

Waar we 'bang' voor waren is vanmiddag gebeurt, Jane heeft een eitje gelgd en de jongste zit nog steeds in het blok.
Hij was er gisteren even uit, [leek wel of Jane hem eruit heeft 'gewerkt"]
het vliegen ging nog niet echt goed, kon nog niet zelf vd grond of vd draad af, en hij ging toen ik het blok open maakte vrij snel terug in het blok.

Moet het eitje nu gelijk weg of pas als de jongste uitgevlogen is, en dan het blok weg doen.

Als we het blok laten hangen en Jane gewoon doorlaten gaan met leggen, lijkt mij niet goed te zijn voor haar of wel???

Hoe werkt dat dan in de natuur???

Gr Brigit

Safrena

Hey Brigit

Een popje mag twee (max drie) keer op een jaar broeden

Als je het zelf wenst mag je Jane nog een keer laten broeden maar daarna kun je het beste stoppen en na het laatst uitgevlogen kleintje het broedblok weghalen

Wens je het niet mag je de eitjes onmiddelijk weghalen

vele groetjes

Brigit

ok bedankt,

dan is het dus niet erg als ze nu verder gaat en daarna het volgend jaar in bv maart weer beginnen.

:)

gr Brigit

Brigit

#15
er waren 8 nieuwe eitjes waarvan er gisteren 1tje is uitgekomen als het goed is komt morgen het tweede eitje uit. :D

FOTO-->http://www.bookeronline.nl/parkietjes/donderdag%208%20juni%202006%20(1).JPG


Foto's mogen enkel geplaatst
ter verduidelijking van een vraag
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=326.0
Wil je je parkietje laten zien heel leuk :D
maar daar hebben we ons foto album voor ;)
http://album.parkietenweb.nl/index.php
Gr safrena

PriemGirl

Awww wat super schattig om te zien! :D

Gefeliciteerd met de nieuwe jongkies  :-*

Annika

foto's mogen hier inderdaad eigenlijk niet, maar stiekem vind ik 'm toch helemaal geweldig  :-* kijk al uit naar meer foto's in je album en ben ook zeer benieuwd hoe de kleuren van deze pietjes zullen worden!
Hopelijk zullen trouwens niet alle 8 eitjes uitkomen, vorige keer 7 jongen vond ik al erg veel (wel gezellig, maar druk voor paps en mams!)

Brigit

thanks :D PriemGirl

8 is inderdaad heel veel, we wachten maar rustig af.

sorry voor de foto ik dacht dat het via een link wel mocht, dat neemt geen plaats op de server in beslag.


Brigit

even een kleine update.

6 vd 8 eitjes waren bervrucht en maandag is het laaste eitje uitgekomen. ;D