PARKIET GEVONDEN

Gestart door Annelies, mei 17, 2006, 19:29:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Annelies

Hallo allemaal,

Afgelopen moederdag heb ik in de tuin van mijn ouders een blauwe grasparkiet gevangen. Ik heb hem gevangen omdat hij bij ons in de tuin bleef en pogingen deed een opening te zoeken waar hij naar binnen kon. Ik heb hem mee naar huis genomen( schiedam) omdat mijn moeder allegiës is voor parkietenzand.
Hij is blauw en een mannetje, ik heb niet veel verstand van parkieten en heb ook gene idee hoe oud hij is. Ik heb al flyers met foto's gemaakt en de dag na vondst opgehangen in Oostvoorne ( vindplaast Zeedistellaan) bij de twee supermarkten, dierenwinkels en nog enkele op bomen in de omgeving van mijn ouders huis. Verder staat hij vermeldt op marktplaats, Amivedi, bij verschillende opvanghuizen in de regio en plaats ik hier nu nog een bericht. Ik hoop echt dat er iemand is die hem mist. Het is namelijk een heel vrolijk beestje. Hij is niet handtam maar je kan wel je hand in de kooi steken zonder dattie wegvliegt. Als je hem heel voorzichtig wil aanraken of volgens de tip van deze site, je hand met trosgierst aanbiedt, deinst hij achteruit of wil hij heel soms bijten.

Dus ken jij iemand of ben jezelf je blauwe grasparkietje kwijtgeraakt in de omgeving van Oostvoorne?
*knip* Ik heb je telefoonnummers en emailadres verwijderd, ivm eventuele kwaadwillenden en spam. Via een priveberichtje kan er contact met jou gezocht worden. Gr. Ingrid

Ik hoop dat iemand reageerd en niet dat een één of andere dierenbeul express het kooitje heeft opengezet!

Groetjes Annelies

p.s. mijn foto is het parkietje, ik heb nog meer foto's bij interesse

[verwijderd door de beheerder]

Idske

Hee!

Ik woon niet in de buur maar wil even zeggen:
Geweldig dat jij het beestje zo goed hebt opgevangen en er veel moeite voor doet om hem bij zijn eigenaar terug te krijgen!!! ;D

Groetjes Idske en Coco
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Maur@

Wat ontzettend lief dat je deze parkiet een veilige omgeving in je huis hebt gegeven. Wellicht dat de eigenaar zich op de één of andere manier aan je bekend maakt.

Ingrid

#3
Hoi Annelies,

Wat goed dat jij het parkietje onder je hoede wilt nemen totdat de eigenaar wordt gevonden  ;D ;D.

Groetjes, Ingrid

P.S. op de foto denk ik te zien dat het parkietje is gekortwiekt, is niet helemaal duidelijk te zien. Maar als dat zo is dan kan het beestje niet heel erg ver van de vindplaats zijn weggevlogen.

Annelies

Whaha ja wat moet je anders? Je kan dat arme beestje toch niet aan z'n lot overlaten? Straks wordt hij gegrepen door een kat ofzo. Hij zit nu in een omgebouwde caviakooi van 65h x 50b x 70l met bamboestokjes( 4) waar hij op kan zitten. Een voerbakje met parkietenvoer, een badje( lees laag tupperware bakje met laagje water zodat hij niet verzuipt maar er wel ook uit kan drinken), een speciale stengel van de dierenwinkel met parkietenzaad, een klimtouwtje en niet te vergeten te aan gerade wcrolletje.
Hij is ook helemaal verliefd op mijn make-up spiegeltje die in voor hem in de kooi heb gehangen echt geweldig om te zien. Het probleem is echter wel dat mijn vriend niet wil dat ik hem houdt. Dus ik hou hem een maand( zodat de eigenaar kan reageren) en dat hij ik of een liefhebber hem wil hebben. In tussentijd probeer ik hem wel wat tam te krijgen. We leuk want ik had helemaal niks met parkieten tot hij in huis kwam!

Ook leuk dat jullie allemaal zo vriendelijke reageren ;D

Groetjes Annelies

Annelies

#5
Over dat kortwieken gesproken, ik heb er echt geen verstand van maar hij kan wel aardig fladderen/ vliegen. In de tuin van mijn ouders vloog hij met gemak 30 meter van de ene naar de andereboom.
Ik heb er nog een foto bij gedaan misschien dat je het hier beter op ziet.
Heeft iemand trouwens enig idee hoe oud hij is? Hij is wel best klein en zijn neusdopje is niet felblauw.

[verwijderd door de beheerder]

Ingrid

Die foto is duidelijker inderdaad, en nee niet gekortwiekt  :D. Wel jammer dat je vriend niet wil dat je haar (denk ik, gezien de neusdop) houdt. Maar misschien gaat hij een parkietje ook wel heel leuk vinden  ;).

Maur@

Als ik kijk naar zijn doppen op de eerste foto denk ik dat de parkiet nog niet zo oud is. De doppen zijn niet echt duidelijk gekleurd. Fel blauw of diepbruin. Ik schat hem in op een maand of 5. Maar ik ben geen deskundige en kan het ook zomaar mis hebben.

Annelies

Z'n doppen zijn inderdaad nog niet fel blauw of bruin, maar ze zijn een beetje lichtblauw. Ik hoop ook dat ik mijn vriend om krijg, dat zou wel leuk zijn en ook fijn voor het beestje als er geen eigenaar zich meld. Hij blijft anders verhuizen. Ik had nog een vraagje als parkieten-leek.. ik weet wel dat het hier niet thuis hoort maar misschien kunnen jullie mij wel een antwoord geven. Wat is het beste om op de bodem van een parkietenkooi te leggen? Is dat alleen van dat witte parkietenzand wat ik nu heb of ook iets van houtsnippers of "normaal" zand?

Carla

houtspnippers zijn goed
maar dan geef je best grit en maagkiezel apart bij

Annelies

ik was al bezig met de rest van de topics door te spitten.Dara kan ik ook vragen over bodembedekking tegen. Nog bedankt voor de tip.

Maur@

Ik heb altijd een combinatie, houtsnippers en vogelzand.

Annika

Wat ontzettend goed dat er mensen zijn zoals jij die zo'n parkietje niet buiten laten 'kreperen' maar haar (aan de neusdop te zien, inderdaad nog jong diertje) in huis nemen, in ieder geval tijdelijk  ;D
Dat de veren zo kort lijken is misschien de eerste rui, mijn Kiki had ook haar lange staartveren verloren in de eerste rui en de neusdop heeft precies dezelfde kleur.
Hopelijk meldt zich iemand die zijn of haar parkietje kwijt is!

Groetjes Annika

Chantalleke

Toppie hoor, dat je je zo om dit lieve parkietje bekommert! ;D
Het eerste wat ik alleen dacht toen ik je eerste foto bekeek....dit is waarschijnlijk een jong parkietenmeisje en geen mannetje. Dus net als Maur@ denk ik dat dit parkietje zeker nog lang geen jaar oud is  ;) Haar staartje is wat kort, maar die groeit ook vast vanzelf wel weer aan.

Je kunt je niet voorstellen dat niemand dat diertje mist hè? Zo'n gezellige kwebbel in huis. Mocht de eigenaar zich nu niet melden dan hoop ik dat je jouw vriend kan overtuigen hoe geweldig gezellig een parkietje in huis is  :-X

Veel succes en nog (even) wat plezier van dit kleine vogelvriendje
Groetjes
Chantal


Annelies

Nou gelukkig heb ik op mijn flyers niet gezet of het een mannetje of vrouwtje is  ::) . En hij heeft inderdaad nog wel korte veertjes als ik dat met jullie parkieten vergelijk. Volgens mij is hij ook in de rui, hij heft hel veel losse veertjes en een soort "gaatjes" in zijn verenpak. Er zitten allemaal kleine witte openingen in waar losse veertjes in hangen.
Moet ik hem als hij in de rui zit eivoer geven ofzo? Dan ga ik dat vanmiddag gelijk even halen.

Ik ben trouwens benieuwd wat het dan wordt, qua meisje of mannetje  :). Voor de naam maakt het niet zoveel uit, als hij niet wordt opgehaald heettie Chippie.

Bedankt weer voor de lieve reacties!

Chantalleke

Hoi Annelies,

Witte plekjes in het verenpakje kunnen zeker duiden op de rui. Mijn parkietjes krijgen in zo'n geval roosvicee door het water heen. Let wel op dat je de gewone roosvicee neemt met gele dop (de ouderwetse zeg maar http://www.roosvicee.nl/cgi-bin/index.cgi?page=5) Met de roosvicee kun je ook een lekker brintapapje maken. Paar druppeltjes water, paar druppeltjes roosvicee en wat brinta. De meeste parkietjes smullen er van.

Wat je allemaal al over hebt voor een parkietje wat je misschien niet eens zult houden. Ik vind het echt werkelijk waar fantastisch hoor!  ;D Er zijn niet veel mensen die het je nadoen (helaas)

Groetjes
Chantal


ilka

Hey!

Ik ben wel mijn blauwe grasparkietje kwijt...alleen neem ik niet aan dat ze 70 km gevlogen heeft in een week. Wel jammer...want ze voldoet wel ongeveer aan de beschrijving. Zie hier een foto van Mika: http://p5ycho.tweakdsl.nl/Mika.jpg
Wel heel goed dat je het parkietje in huis hebt genomen!

Groetjes Ilka

Chantalleke

#17
Het parkietje van Ilka heeft meer keelstippen dan het parkietje wat nu bij Annelies woont, volgens mij.
@Ilka, heb je al bij Amivedi gekeken (www.amivedi.nl)? En als je zou vermelden in welke regio je woont kunnen leden van het forum ook voor je uitkijken naar jouw parkietje.

Groetjes
Chantal

Sorry Ilka, je had het in een ander topic al gezegd...  ;) "Utrecht, wijk lombok/majellapark"

Annelies

Ik had Ilka ook al een mailtje gestruurd dat die van haar ook paarse veertjes heeft op het koppie en die hier zit niet.

Echt bizar trouwens, het beestje zit hier nu al een week en nog niemand heeft gereageerd! Ik heb in het dorp bij mijn ouders echt overal flyers opgehangen maar nog niemand heeft aangebeld of naar mijn mobiel gebeld ( die altijd aanstaat). Ik heb alleen een mailtje gehad van een vrouw die in een dorp verder woont en die had gereageerd op mijn marktplaats.nl advertentie waar toen nog in stond dat 't een mannetje was ( was foutje van mij  :-*) . Ze stuurde het onderstaande:

Hallo,

Ik reageer op de door u geplaatste advertentie op marktplaats.
Een aantal maanden geleden is er bij mij mijn parkietje weggevlogen.
Het vogeltje lijkt sprekend op de door u geplaatste foto's.
Mocht u geen gehoor/ reacties krijgen van andere mensen, is de vogel waarschijnlijk van mij.
Ik hoor graag van u.

Groetjes,Karin Mirck


Ik heb haar toen terug gemaild of die van haar een mannetje of vrouwtje was en gevraagd hoe oud. Maar ze heeft alleen een mailtje terug gestuurd over welk dorp ze woonde. En ze staat ook niet in het telefoonboek.. Allemaal een beetje vaag. Voor alle duidelijkheid ik wil het parkietje wel echt aan de rechtmatige eigenaar terruggeven en niet zomaar zelf houden! Ik vind het alleen een erg rare situatie omdat de vrouw geen informatie wil geven of straatnaam oid.

Heeft iemand ervaring met dergelijke sitaties?

Chantalleke

Hallo Annelies,

Ik heb hier zelf geen ervaring mee. Maar als ik heel eerlijk ben denk ik dat dit niet het parkietje van die mevrouw is. (Zou wel kunnen, maar ik persoonlijk vind het erg onwaarschijnlijk)
Ze zegt namelijk dat haar parkietje enkele maanden geleden weggevlogen is. Dat zou betekenen dat het kleine diertje de vrieskou buiten zou hebben overleefd, of tijdelijk ergens anders binnen heeft gewoond. Want ik geloof dat geen enkel parkietje in zijn uppie in de winter een paar maanden zou overleven. De meeste parkietjes hebben het geluk dat ze door iemand anders worden gevonden, maar anders maken ze denk ik weinig kans  :(

Dit is echt puur mijn idee hierbij hoor! Misschien zijn er nog anderen die hier wat over kunnen/willen zeggen

Groetjes
Chantal