Wachten of al beginnen met tam maken?

Gestart door Annelies, mei 17, 2006, 16:20:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Annelies

Hallo alle parkietenliefhebbers,

Afgelopen moederdag zat er een parkiet bij mijn ouders in de tuin. Die heb ik i.s.m. mijn broer gevangen en mee naar huis genomen (mijn moeder is allergiƫs voor vogelzand). Hij zit nu in een tot vogelkooi omgebouwde caviakooi van 65h x 50b x 70l met bamboe stokjes, voederbak, drinkbak/ badje, spiegeltje en nog wat frutsels. Ik heb hem nu nog maar 3 dagen maar die eerste twee waren uiteraard heel stresvol voor het arme beest. Gevangen met een net, opgepakt ( en heeft toen flink gebeten) en in de auto naar een andere kooi. De tweede dag kon ik mijn hand al in de kooi steken ( rustig) en dan blijft hij redelijk goed zitten. Sinds gister is hij helemaal verliefd op zijn spiegelbeeld en zit hij gezellig te kwetteren. maar als ik mijn hadn, met een beetje trosgierst naast hem houdt, deinst hij een beetje achteruit en af en toe haald hij uit.
Wat moet ik nu doen? Hem nog een paar dagen rustig laten wennen? Of kan ik gewoon al verder gaan met hem handtam maken?
Groetjes Annelies

n.b. Ik weet zijn verleden dus niet . Ik heb al in de lokale supermarkten en dierenwinkels flyers met foto's opgehangen en hij staat ook al vermeld bij amivedi, dierenbescherming en opvangtehuizen. Dus als iemand in omgeving Oostvoorne zijn leuke parkietje mist BEL -knip-

Mensen die Anelies willen bereiken kunnen haar een prive bericht of een email via het forum sturen.

Jorijn

Lijntje

Dit is best een lastige situatie!
Misschien zou je nog een paar dagen rustig aan kunnen doen en hem laten wennen. Wat je dan wel kan proberen is wel met je hand in de opening van de kooi, maar gewoon rustig daar laten. Niet meteen al te dicht bij komen. Kan je altijd over npaar dagen nog doen toch? Het is al zo stress vol geweest voor je parkietje, ik denk dat een paar dagen rust dan wel goed doen.
Succes ermee in ieder geval!
Groetjes Annelijn

Hanney

Ja, laat hem nog maar even rustig aan doen

verder ga ik mee met Lijntje ;)