Zou 't ervan gaan komen??

Gestart door Kleintjes, mei 16, 2006, 19:26:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kleintjes

Hoihoi,

ik heb 'n vraagje aan degene die al 'n nestje hebben (gehad).

't Betreft 't gedrag van Silly. Ze kruipt steeds vaker en langer in 't nestblok dat er voor haar hangt, Tweety zoekt haar eerst even en als hij haar gevonden heeft gaat hij haar voeren (ziet dat vies uit soms zeg, bah bah). Ze kruipt dus vaker en langer in 't blokje, zou dit iets kunnen betekenen? Ik heb geen ervaring en zou graag jullie mening willen weten. Haar neusdopje is overigens weer licht bruin zoals meestal.

Iemand ideetjes? Ik lees ze graag :D

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Maur@

Hier zijn de dames altijd eerst bezig het blok te verbouwen. Ze schuren en plamuren en "behangen" en "witten" net zo lang totdat het blok naar hun zin is. Carla heeft de gewoon de halve zijkant weg zitten vreten. Na de daad duurt het ongeveer een dag of tien voordat de eerste eitjes gelegd worden. Carla was heel veel in het blok aan het verbouwen en Angel deed daar niet aan mee, die zat zo van "hallo, bouwvakker kom je nog een keer naar buiten, kunnen we even gezellig doen..... en als ze dan niet kwam, keek hij wel eens naar binnen en ja ook hij voerde haar wel eens". Pas toen het blok naar Carla haar zin was, dat duurde toch wel een paar dagen liet ze Angel toe de daad te doen.

Kleintjes

Hoihoi,

hmm... ze knaagt er heftig op los inderdaad. Tweety helpt soms zelfs 'n snaveltje mee, hoewel hij alleen 'n vlieggat verbouwt.

Dus als ze uitgeknaagt is zou 't kunnen gebeuren dat er gezinsuitbreiding komt? Dan maar even afwachten wat er gaat gebeuren.

Bedankt voor je reactie, Maur@!! Veel plezier met je klein grut :-*

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Meltjuh

Hay hay,

Mijn popje begon steeds vaker het blok in te kruipen tegen de tijd dat ze bevrucht was ;D
Dus wie weet :D

Annika

spannend hoor, het klinkt bekend.
Hier werd eerst al het materiaal (houtsnippers) aan de kant geschoffeld, totdat er een mooi kuiltje was ontstaan en inderdaad, toen ze er steeds vaker en langer inging was het gauw raak met de eitjes :D Veel plezier alvast  ;)

Kleintjes

Hoihoi,

zouden houtsnippertjes haar kunnen helpen met 't maken van 'n mooi kuiltje? 't Kuiltje dat er nu inzit is nogal vlak en klein (naar mijn gevoel dan) en Silly zit er regelmatig in te 'schoffelen', alsof ze dat groter wil maken.

Ik ben ook reuzebenieuwd of wat gaat gebeuren :P

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Annika

geen idee of ze het fijn vindt of niet.

Bij Vledder had ik eerst het idee dat ze het eruit wilde schoffelen, maar ze is toch gewoon gaan leggen. Ik vind het zelf ook makkelijker schoonmaken als de jongen er zijn, omdat het anders snel gaat stinken (zeker met warm weer)

Kleintjes

Hoihoi,

ik zal er eens wat snippertjes in strooien, kijken wat ze doet.

Silly beheerst de 'bek-schep-methode' overgiens erg goed, dus ben benieuwd wat ze doet. Als iets haar niet bevalt wordt 't er gewoon uit geschept, of 't nu voer is (voornamelijk de velletjes ervan) of maagkiezel, ze is erg geoefend erin :D

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Kleintjes

Hoihoi,

ik heb snippers in 't blokje gedaan en wat denk je? Mevrouw schoffelt er nog harder in en haalt alle grote stukjes eruit die ze vervolgens netjes over de rand op de bodem van de bak gooit :D

Ze hebben vanmiddag lekker buitengezeten, maar echt veel zon en vogels heeft Silly niet gezien, te druk met schoffelen en verbouwen. Jaja, is niet niks om 'n net tapijtje te leggen als je 'n parkietje bent ;)

Ik vind 't allemaal erg spannend worden, ze verbrengt met de dag meer tijd in 't blokje met schoffelen en 'decoreren' dan dat ze lekker bij Tweety of Pino komt buurten. Tweety zal vast 'n goede papa zijn, lijkt erop dat hij al ervaring heeft. De geschiedenis van Tweet is onbekend, was 'n vondeling op de manege hier in de buurt. Heb hem toen met wat hulp gevangen en hij heeft toen 2 jaar bij m'n tante gewoond, vermoedelijk uit 'n voliere ontsnapt. Silly wordt door hem gevoerd en heel af en toe mag hij ook eens in 't blokje kijken.

Silly ziet er best trots uit als ze in 't blokje bezig is met hobby-en ;). Heb geprobeerd wat foto's te maken, zal morgen eens op m'n gemak kijken welke er in 't album kunnen :-*

Ik houd jullie op de hoogte (en ja, de spanning is bijna te snijden hihi)

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Meltjuh

Hey  hey

Dat klinkt goed ;D mijn popje gedraagde zich ook zo. ze ging steeds vaker het blok in en toen haar kontje op ging zwellen bracht ze uren in het blok door :-X maar wat ze daar deed ???

Ben benieuwd! misschien hebben we binnenkort weer een nestje op het forum!

Annika

hartstikke leuk  :-* kan bijna niet meer missen zou je denken!

Kleintjes

Hoihoi,

Ik ben hier in huis niet de enigste die er zo langzamerhand gek van wordt, Tweety is net zo gek ondertussen. Hij roept haar, gaat naar haar toe, gaat dan weer lopen zoeken (alsof hij niet weet waar ze is hihi).

Echt TE spannend allemaal. Niet leuk meer hahahahaha, heb zoals ik al zei foto's gemaakt van haar snoetje in 't blokje, ben benieuwd welke gelukt zijn, dan zet ik die in 't album. Heb 't nog niet kunnen doen..pc crashte zonder reden en ruikt nu 'n beetje vreemd, enigszins verbrand :(

Maar goed, ik ben zelf dus ook zeeeeeeeeeeeer benieuwd wat 't gaat worden met de jonge dame. Ze is overigens oud genoeg hoor, ze wordt morgen 2 jaar ;)

I'll keep in touch!!

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses