Advies gevraagd

Gestart door Maur@, mei 16, 2006, 11:04:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maur@

De één zegt dit en de ander dat. Carla legt weer eieren, gisteren was nummer één gelegd, morgen zal er wel weer een nieuwe volgen. De kuikens zitten nog in het blok. Ik heb het ei gisteren weggehaald. Nu hoor ik dat ik dat beter niet kan doen en haar gewoon haar eieren moet laten leggen, parkieten schijnen te kunnen tellen. Wat moet ik doen?

Annika

zelf haal ik ze direct weg, om een meteen 2e nest te voorkomen ... Als ze al een week liggen bijv wil ik ze niet weghalen, dat kan ik dan niet over mijn hart verkrijgen  :(

Safrena

Hey Mau@

Parkieten kunnen tellen  :o ???

Als een parkietje dit aangeleerd is kunnen ze inderdaad tellen, kijk maar even naar onderstaande link

http://www.parkietenfreak.nl/a-parkietenfaq.php

Halverwege ongeveer bij "Zijn grasparkieten slim?...... Jazeker!"

Je mag gerust te eitjes onmiddleijk weghalen hoor, tenzij je zelf wil dat er nog een nieuw nestje komt.
Als je de eitjes laat liggen is er een groter risico dat ze de kleintjes uit het blok gaat gooien (wegjagen) als ze wil beginnen broeden ;)

Vele groetjes

Carla

Ik heb ook al gehoord dat popje blijven eitjes leggen tot ze een volledig legsel hebben. Dus als je een eitje zou wegnemen dat ze er dan gewoon eentje meer leggen. Ik denk dat Mau@ dit bedoeld.
Ik weet niet of dit waar is.

Maur@

Oke vandaag heb ik dus ei nummer 2 verwijderd. Nu zit ik even te brainstormen. Als ik nou het blok op de grond plaats, kuikens vliegen echt bijna uit, ik heb het op film staan en ik haal het deurtje eruit, zou Carla haar wil om te leggen dan over zijn, want dan is het niet veilig meer voor haar. Deurtje eruit, maar kuikens kunnen gewoon in het blok. Hoe gaat dat in de natuur in hemelsnaam, daar hebben ze toch ook geen twee nesten achter elkaar. Waarschijnlijk omdat ze geen voedsel hoeven te zoeken hebben ze alle tijd om het te doen. Dat doen ze hier ook 3 keer per dag. Volgens mij legt ze door totdat het blok weg is.

Maur@

En ei nummer 3 is inmiddels gisteren en ook al door mij weggehaald. Carla blijft maar leggen en leggen en leggen en leggen ??? Morgen is het zondag dan zal ei nummer 4 wel in het blok liggen. Ik zal blij zijn, en dan met name voor Carla, als het blok weg kan. Ik kan dat blok eigenlijk niet meer zien. :P Want blok is nog steeds geen uitvliegende kuikentjes ::)