3 lieve baby parkietjes

Gestart door Meltjuh, mei 12, 2006, 17:03:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Meltjuh

Hallo allemaal ;D

Zoals jullie weten hebben mij 2 tamme parkietjes babys gekregen :D. Voorlopig mag ik nog van ze genieten maar jammer genoeg, omdat ik niet op mezelf woon, moeten ze als ze daar klaar voor zijn naar een nieuw huisje toe. En natuurlijk wil ik het liefst een huisje voor ze waar ze goed verzorgt worden en waar mensen verstand van parkietjes hebben en het allerliefst natuurlijk iemand van het forum.
En nou wil ik graag even orrienteren en kijken wie interesse heeft in deze kleine beestjes en dit doe ik dus ruim van te voren zodat ik straks niet een beslissing hoef te nemen om ze naar een dierenwinkel te brengen :-[.

De kleine vogeltjes zijn al vanaf dat ze veertjes kregen uit het blok gehaald en op zon manier zijn ze dus al aan handen gewend en aardig tam. :-*


Geboorte datum:
1e= 23 April
2e= 25 April
3e= 27 April

Wanneer ze weg mogen ligt aan hoe zelfstandig ze zijn maar ik reken ongeveer 6 tot 7 weken na de geboorte datum.


Mensen die interesse hebben kunnen reageren of een pm sturen. voor die mensen heb ik een aantal vraagjes klaar liggen hihi ;D

Kleintjes

Hoihoi,

jammer dat Den Haag zo ver weg is van hier... Anders had ik me zeker aangemeld als kandidaat ;)

Succes met de kruimeltjes!!

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Josephine

Ik wil echt heel graag nog een parkietje! alleen me ouders willen het echt niet!
succes om een goed baasje te vinden!
groetjes josephine

Maur@

Mel je maakt het me erg moeilijk. Maar ik kan er echt niet aan beginnen. Als je ze echt een goed huis wilt geven, schakelijk de dierenarts in en vertel hem dat je jonge grasparkietjes te koop hebt. Mensen die bij een dierenarts komen zijn vaak toch wel dierenliefhebbers. Breng ze liever niet naar een dierenwinkel als je niet hoeft.

Chicowen

Ow das zo aanlokkelijk!
Ik zou het heel graag willen, maar heb de komende tijd niet heel veel tijd om veel tijd aan de kleine te besteden.
Ik wil over niet al te lange tijd wel een tweede, maar dan liever wanneer ik vakantie heb ofzo, dan kan ik heel wat meer tijd eraan besteden.
Daarbij komt nog dat ik mijn vriend even over moet halen  ;) hehe.
Ik hoop dat je nog een goed thuis voor ze vindt.
Liefs!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Meltjuh

@ Maura ze zijn zoooo lief :-* :-* Neem ze alle 3 haha ;D
    Ze gaan absoluut niet naar de dierenwinkel zelfs niet waar ik zelf werk! ??? ::)

@ Chicowen: ze gaan voorlopig nog niet weg dus wie weet hihi ;D

Chicowen

Ik zal er nog even over nadenken en het er met mijn vriend over hebben, maar ik denk dat het net wat te vroeg is (helaas), want ik ben nu al verliefd op die kleine hummeltjes!  :-*
Liefs!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Maur@

Mel zullen we ruilen, die twee van ons voor die drie van jou?  :o Maar nee lieverd, we hebben er inmiddels 10 en na de vakantie als het goed gaat weer een nestje. Dus deze beurt sla ik over.

Meltjuh

Jammer Maura ;)
ga het vreselijk vinde als ze weg moeten maar als ze naar een goed huisje gaan maakt het natuurlijk wel wat makkelijker :)

assepoester

Hoi Melanie,

Och wat een schatjes......! Het zijn echt poepies om te zien hoor! Maar ik ga binnenkort (waarschijnlijk in juli) verhuizen als ons nieuwe huis klaar is!
En dan is er nog veel te doen voor het binnen echt op orde is. Ik vind niet dat ik dit een paar jonge parkietjes aan moet doen om in die wanorde en herrie terecht te komen. Dus ik wacht toch liever even af tot alles achter de rug is, we een beetje gesetteld zijn en tot rust gekomen. Dat lijkt me een betere omgeving om te starten met een paar jonge diertjes!
En dat zal toch nog wel een paar maandjes duren. En dan zijn jouw baby's natuurlijk alweer een heel stukje ouder. En zoals zovelen wil ook ik graag vogeltjes die net zelf kunnen eten. Ik heb dat nog nooit meegemaakt omdat ik voorheen bij de dierenwinkel had gekocht en die zijn meestal toch iets ouder.
Het lijkt me fantastisch van die piepjonge beestjes!

Dus heel erg bedankt dat je hebt getipt! Maar ik moet het nu toch even aan me voorbij laten gaan.
Heel veel plezier van de kleintjes en veel succes in het zoeken van een goed thuis voor ze!!!!!

Groetjes van Barbara

Meltjuh

Goed nieuws mensen!

Chicowen heeft met haar vriend overlegt en over een aantal weekjes heeft hun parkietje Chico een vriendje erbij!
Er staat al een kooi klaar die ruim genoeg is voor allebei ;D
Dus ik ben nu in iedergeval voor 1 baby zeker dat zij/hij een goed huisje krijgt!

  ;D Super!

Josephine


Meltjuh

Hallo allemaal

Marjolein en haar vriend hebben zojuist een beslissing gemaakt en het is de jongste geworden!
Ook hebben we een naam bedacht en het is Pucky geworden ;D





Chicowen

In volle verwachting, wachten wij Pucky's komst af... natuurlijk op de hoogte gehouden door Melanie  :D
In overleg hebben we de jongste Pucky genoemd, leuk idee van Melanie en erg leuk gevonden door ons  :D
Dus Meltjuh, dank je wel voor het helpen verzinnen!  ;D
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Maur@

Wat leuk Marjolein dat Pucky naar jullie gaat. Gelukkig heeft Mel de eerste dus al goed weten te plaatsen. Nu nog de andere, maar dat zal vast wel goed gaan komen.

Annika

alvast van harte ! Echt geweldig hoor. Als ik dat kleine spul zie heb ik bijna spijt dat ik in een dierenwinkel gekocht heb (Kiki), want zo van iemand in huis zijn ze natuurlijk snel tam en dat is nu niet het geval.
Pucky wordt trouwens echt een prachtdiertje zo te zien  :-*

budgie

Hallo meltjuh,

Ik ben heel erg geïnteresseerd in het middelste baby parkietje. Je hebt mijn telefoonnummer gisteren gekregen en ik heb al je vragen beantwoord. Ik wacht met spanning op je reactie.
Vertel me of ik geslaagd ben voor het examen! Mijn parkiet Sjakie is ook heel benieuwd. Hij is erg vrolijk en gelukkig, maar vindt het niet leuk om elke nacht alleen op zijn stokje te moeten slapen.

Groetjes van budgie (Sjakie denkt  :-*)

Meltjuh

Hallo mensen

En ook de middelste heeft een fijn huisje gevonden ;D
Budgie (liesbeth) heeft mij laten weten dat haar zeer tamme parkiet Sjakie, en zij zelf natuurlijk, het leuk zou vinden als er nog een parkietje bij komt.
Liesbeth heeft haar hele leven al vogels gehad, van graspakriet tot uil, en heeft hier heel veel ervaring mee. Dus ook mijn middelste parkietje heeft een perfect huisje gevonden! ;D


Als het goed is heeft mijn oudste ook een leuk huisje gevonden maar ik wacht nog op antwoord!

Parkieten-Freak

en zo komt alles helemaal goed Meltjuh! :) Het zal niet gemakkelijk voor je zijn om die kleintjes af te moeten staan....... :(


Annika

wat een goed nieuws allemaal ! Heerlijk om te weten dat je pietjes dadelijk bij echte liefhebbers terecht komen!  ;D