Te Weinig?

Gestart door Jill, mei 25, 2005, 09:00:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jill

Bartje krijgt al z'n een paar maanden Xtravital voorgeschoteld, maar dan in een overvolle bak per week (welgeteld 10 schepjes).
Toen ik jullie topic las over het eens per dag 2 schepjes heb ik dat nu al 2 weken gedaan.
Maar elke dag inspecteer en ververs ik z'n voerbakje, maar ik zie dat hij (nog steeds) niet alles opeet... er blijft minstens de helft in z'n bakje liggen.
Hij is verder kerngezond, hij jengelt er flink op los, vliegt er nog steeds op los (weliswaar iets minder dan vroeger, maar ik denk dat dat komt door z'n leeftijd, hij is al bijna 7 jaar).
Is het erg dat Bartje zo weinig eet?
Hij krijgt wel dagelijks een stukje fruit en hij heeft trosgierst in z'n kooitje hangen (is na een week wel helemaal kaal).

Carla

Hier is dat ook het geval. Bij Tommy en Janne is ook niet alles opgegeten. Het is wel beter als ik 's morgens één schepje geef en 's avonds één schepje.

Safrena

Hey Jill

Je mag 2 schepjes minderen naar 1,5 schepje per dag alsje parkietje niet alles op eet en dat verdeeld over een hele dag.
Het is heel belanrijk dat je parkietje alles op eet.

Trosgierst geef je best maar en halve sliert per week.  :wink:

vele groetjes

Jill

Bedankt voor de tip, ik zal het gaan proberen Carla.
En hij krijgt maar een halve sliert trosgierst want als ik em zou geven wat ie wil hebben eet ie me arm aan de trosgierst volgens mij :lol:!

Parkieten-Freak

Op zich is het niet erg dat Bartje wat minder eet, het kan ook best een beetje aan de leeftijd liggen, maar ook per vogel is er verschil.
Het is net als bij mensen: je hebt grote en wat kleinere eters.
Geef Bartje anders eens anderhalve schep per dag, en kijk eens of hij dat opeet.
Anderhalve schep is de gemiddelde hoeveelheid die een parkietje per dag opeet. Een en ander zal ook afhangen van hoe actief je parkiet is: veel vliegen, lekker druk spelen enz.


tweety-danique

ik lees in dit forum allemaal over 2 schepjes per dag enzo! ... maar ik gebruik hetzelfde voer en ik doe het anders! ik doe het voerbakje helemaal vol tot net iets minder ver dan tot de rand .. dan blaas ik iedere ochtend en avond alle velletjes van de gegeten zaadjes weg en doe er een klein beetje voer bij!

- misschien een idee voor jullie .. of doe ik het verkeerd?

groetjes van danique

Jorijn

Wij raden het je toch aan, Om toch 2 schepjes per dag te nemen, Zo moet je parkietje al de zaadjes op eten, en nu krijgt hij/zei de kans om elke keer het lekkere ertussenuit te snoepen ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Tjipie lover

Ik doe tegenwoordig ook 2 schepjes eten en een half schepje eivoer aangezien ik geen extravital geef.
Krijgen ze binnenkort wel weer maar dan hoef ik dat eivoer niet meer te doen!
Ze eten echt alles op en dat is wel mooi, zo word het ook niet snel oud.
Elke avond krijgen ze weer een nieuwe portie eten!!
Groeten Ank. :P

mirjam125

Ik geen mijn parkietje al maanden 1,5 schepje per dag en hij is ook 7. Dat is precies genoeg voor hem. Iedere middag krijgt hij dit van mij en dan begint hij direct met eten. Daarna krijgt hij soms nog iets te snoepen en de groentes enzo. Want geef ik hem dat van tevoren dan eet hij zijn Xtravital niet meer op. Dus regelmaat is ook zeer belangrijk. Iedere dag is bij Punkie alles op en hij is kerngezond!

Groetjes Mirjam en Punkie