mee naar buiten

Gestart door mickael, mei 11, 2006, 00:53:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mickael

Hoi,

Ik heb twee vraagjes:

* Het wordt bij mij erg snel warm in de kamer. Deze week stond er al 25 graden op de meter.
Kan een parkietje hier goed tegen?

* Is het voor mijn parkietje erg als ik hem mee het balkon op neem (uiteraard in een afgesloten kooi) als het lekker weer is?
We hebben dit namelijk gisteren gedaan. Het was even wennen voor hem met de nieuwe geluiden en wind door zijn kooi, maar hij leek het wel leuk te vinden.

Groeten,
Mickael

joey

                                      Hallo
Parkietjes kunnen wel tegen de tempratuur van 25 graden.
Ik zelf neem Joey en Ian ook mee naar buiten als het mooi weer is.
Ik zet ze dan altijd in de schaduw want in de volle zon is niet goed.
Ze kunnen er heel goed tegen die 2 van mij,ze vinden het heerlijk om naar alle geluidjes van die vreemde vogels in het bos te luisteren :D :-X.de wind moet natuurlijk niet te sterk zijn dat is ook niet goed.Ik zelf pas altijd op dat het niet te hard waait buiten.


                                             Gr Sylvia Joey en Ian

esther

Hallo Mickael,
Wanneer het te warm en benauwd in de kamer is dan voelt een parkietje zich niet prettig.
Als een parkietje het te warm heeft merk je dat snel doordat hij zijn vleugeltjes op tilt en soms gaat het snaveltje op en neer.
Uiteraard mag een parkietje bij mooi weer gewoon mee naar buiten, niet in de volle zon en pas op voor tocht.
En natuurlijk moet je er voor zorgen dat de kooi goed dicht is!

Groetjes Esther

Safrena

Hey mickael

Parkeitjes kunnen goed tegen de warmte
Ook omdat deze zachtjes aan stijgt.

Hier kan het soms 28 tot 29 graden worden in de zomer en mijn  dames hebben daar helemaal geen last van ;)
Wel staat er hier dan altijd een raam openen voor verse frisse lucht want dat is wel heel belangrijk

Verder zoals de anderen al zeiden mag je je parkietje inderdaad mee doen naar buiten maar niet in de felle zon en zorg dat je parkietje niet in de wind -  tocht staat

vele groetjes

Chantalleke

Hoi Mickael,

Ook bij ons is het zo warm. En dat terwijl we toch echt onze rolluiken half dicht laten en de gordijnen op een kiertje zetten om de ergste warmte al te voorkomen. We laten in huis daarom de tussendeur maar open staan zodat de frisse lucht van boven ook beneden in de kamer komt. (toen we in de flat woonden lieten we het bovenluikje in de keuken open en ook de tussendeur op een kiertje) Let wel op voor tocht!! Het eerste wat ik doe als ik thuis ben is snel de achterdeur open, zonnescherm uitdraaien en de parkietenkooi op de tuintafel zetten. En dan begint de pret...ik vul de plantenspuit met water (niet ijskoud natuurlijk!) en ik spuit Sjef en Billy lekker nat....Fantastisch vinden ze dat ;D. Als je dit nog nooit hebt gedaan zal je parkietje misschien wel een beetje bang zijn voor de plantenspuit hoor  :-X En sommige parkietjes koelen liever af gewoon binnen onder de keukenkraan of in hun eigen badje.

Laat je parkietje trouwens niet alleen buiten, je weet maar nooit  ;)

Groetjes
Chantal