1 koppel en 1 andere parkiet

Gestart door Rowan, mei 10, 2006, 16:54:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rowan

ik heb een koppel parkieten en nog een vrouwtje. ik heb een binnen kooi en een buienkooi. binnen hangt het broedblok. moet ik het koppel alleen laten zitten. of mag die andere er bij?????????????????

jeroenv

Hoi Rowan,

Het is niet verstandig om een 2 vrouwtjes bij 1 mannetje neer te zetten. Vrouwtjes zullen gaan vechten om mannetje en broedkast. En dat gaat niet op een vriendelijke manier, maar kans zelf een dood parkietje betekenen :'(

groeten,

Jeroen

Safrena

Hey Rowan

Welkom op het forum

Het is inderdaad het beste om het koppeltje apart te laten zitten

Meer vrouwtjes dan mannetjes is om probelemen vragen. Dan gaan de popjes inderdaad beginnen vechten tot bloedens toe zelfs soms met de dood als gevolg ;)

Veel succes

vele groetjes

Rowan

#3
moet ik dan alleen in de broedtijd het koppel laten zitten en het andere vrouwtje weghalen??? en straks als de broedtijd over is er weer bij doen?

of zou ik er nog een mannetje bij moeten zetten?????????? of moet ik het vrouwtje nu even weg halen?

Berichtjes samengevoegd ;)
Gr safrena

Safrena

Hey Rowan

Het beste kun je er beter nog een mannetje bij doen ;)

Vele groetjes

Rowan

kan ik ook het vrouwtje weghalen en als de broedtijd over is weer er bij zetten??? dan kan ik ondertussen deze tam maken ;D :D ;)

Safrena

Hey Rowan

Dit is niet zo een goede oplossing vroeg of laat brengt dit echt problemen met zich mee. Het is echt veel beter om er dan nog een mannetje bij te doen  ;)

Zelf heb ik hier vier dametjes en het klikt echt goed tussen hen, maar er is geen mannetje in de buurt
Ben heel zeker van zodra er ooit een mannetje in de buurt mocht komen dat er echt vechten wordt.

Je kan ze tijdens de broedperiode apart houden maar ook na de broed periode kan dit nog problemen geven

Vele groetjes

Rowan

maar ik moet ik het koppeltje nu met rust laten??? ik heb niet veel plaats voor nog een vogel(mannetje) en dan moet ik ook nog een broedblok erbij. dat lukt niet. wat moet ik nu doen met het vrouwtje? ik kan hem ook apart zetten. en nooit meer terug zetten. dat ik hem gewoon tam maak.

Carla

Ik zou zeker tijdens de broedperiode dat tweede popje apart zetten, best naast de kooi dan is dit pietje ook niet echt alleen.
Na de eventuele jongen groot zijn kan je proberen als het lukt samen in één kooi.
Je zegt dat je niet veel plaats hebt. Bedenk wel als je jongen hebt dat die ook nog na het uitvliegen beter wat bij de ouders blijven.

Rowan

#9
dus het koppel moet ik nu alleen laten en het andere popje apart zetten. die wil ik tam gaan maken. en als ik jong heb van het koppel kunnen ze nog wel bij de ouders hoor. en dan kunnen ze later weg. maar als ik het popje niet weghaal onstaat er ruzie en mischien wel de dood.
graag reactie.
gr Rowan

Ja je moet het koppel en het vrouwtje elkeen apart houden
Wat ik al zei in mijn eerste antwoord ;)
Gr safrena

Carla

Inderdaad !
Het popje kan het broede popje zodanig lastig vallen dat deze niet rustig kan broeden. Of erger nog ze kan de eitjes kapot maken of later de jongen doden. Ik heb al popjes echt zien vechten en ik kan je verzekeren het is geen mooi zicht. En de gevolgen kunnen heel erg zijn.