praten

Gestart door Choco, mei 24, 2005, 23:27:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Choco

Nou, ik ben een hele tijd hier niet meer geweest, ik moet zeggen dat het forum erg vooruit is gegaan, congrats for the staff ;)

anyway, met me parkiet gaat het ook best goed, hij is jammer genoeg eentonig, wilt dus alleen bij mij uit zijn kooi en op mijn hand, en bij de rest vliegt hij weg, hij gaat de laatste tijd steeds meer na doen, bijv die reclame van mentos, ik kom terug in mijn kamer en zit een tijdje, en ineens fluit hij dat mentos reclame stukje, totdat het stuk komt dat een papagaai een geluid maakt, toen maakte hij een brom geluid en stopte hij :P

maar toch nog even een vraagje over praten, ik praat veel tegen hem, en zodra ik 1 woord ga herhalen springt hij gelijk zo dicht mogelijk naar mijn mond toe zodat hij kan luisteren en dan is hij ook heel stil, daarna gaat hij ergens zitten en gaat hij een brom achtig praat geluid maken, misschien kennen sommige hier dat wel

nou is mijn vraag dus, net zat hij weer te brommen en toen kon ik wel zoiets uit hallo eruit halen, maar niet echt duidelijk, kunnen parkieten goed praten, of is het meer het maken van, en je eigen fantasie?

ik zou graag antwoord op deze vraag willen

alvast bedankt

Sonja

Hoi Choco,

Wat bedoel je met "eentonig"? Ik vind het juist heel aandoenlijk klinken, dat hij alleen bij jou wil zitten. Dit is tenslotte een teken dat hij je vertrouwt, dat is toch juist leuk??
Maar nu je vraag: Parkieten kunnen heel goed, en ook heel duidelijk praten, al is dit wel per parkiet verschillend.
De ene parkiet praat gewoon wat duidelijker dan de andere. Zelf kun je hem ook een beetje "helpen" daarmee, door hem pas een volgend woordje of zinnetje te leren, als hij het vorige woordje goed en duidelijk genoeg zegt. Hoe duidelijker je zelf praat, hoe beter hij het zal doen. Praat ook niet te snel, want een parkiet zegt hetgeen je hem geleerd hebt, altijd iets sneller na dan jijzelf.
Ze vinden het hartstikke leuk als je tegen ze praat, die van mij kruipen tenminste bijna mijn mond in (bij wijze van spreken), en kunnen er geen genoeg van krijgen!  :lol:
Ik heb twee parkieten, een mannetje en een popje, en beiden praten, de 1 heel duidelijk, de ander iets minder, maar het is evengoed niet mis te verstaan, hoor.
Ze kletsen heel wat af, in de "mensentaal", daar op hun speeltuin!

Veel succes met de spraaklessen!  :wink:

Groetjes, Sonja.