2e erbij of niet?

Gestart door Josephine, mei 07, 2006, 20:34:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Josephine

hoi allemaal, ik heb op dit moment 1 parkiet, maar wil er graag een 2e bij...
mijn moeder wil dat niet... dat vind ik erg vervelend. Wat zijn precies de voordelen van een 2e en wat de nadelen? ik heb ook al bij de zoekfunctie gekeken... maar ik hoop dat ik nog wat meer te weten kom.

ik hoop dat als er genoeg voordelen zijn ik me moeder kan overhalen!

Ben Van den Berge

Wel eigenlijk heeft 1 parkiet bijna evenveel nadeel als 2 , niet meer rommel ofzo . Tis vooral ook leuker voor je parkietje als hij een vriendje heeft , zijn sociale beestjes , wat zijn de afmetingen van je kooi ? Zie wel dat het niet te krap wordt :s

Ingrid

Voor mij persoonlijk zijn de voordelen, dat ze elkaar gezelschap kunnen houden als je niet thuis bent, en je hebt natuurlijk dubbel plezier van hun grappige, gekke en vertederende momentjes ;).

Ik zie eigenlijk geen nadelen, qua "rommel" maakt het niet zoveel verschil met 1 parkietje (vind ik dan he?). Misschien kun je het een nadeel vinden dat je de kooi en het daaromheen, wat vaker moet schoonmaken.

Josephine

ik ga zeker ook een grotere kooi kopen want de kooi die ik nu heb is te klein voor 2 parkietjes. Ik maak er geen probleem van om hem schoon te maken alleen ik kan niet de hele dag bij de kooi zitten en elk extra veerje dat valt op gaan rapen!
ik dnek dat rakker het zeker leuk zal vinden een vriendje erbij maarja...

Josephine

Als ik er een 2e bij mag wil ik ook graag een grotere kooi kopen. Ik heb op het forum deze site gekregen: http://www.goedkoperkanniet.com/.

zitten hier goede kooien tussne voor en parkiet?

Carla

Jazeker.
Je moet voor een parkiet erop letten dat de spijlen horizontaal lopen aan zoveel mogelijk zijden.
Mijn moeder heeft model 808 (dat grote huis van 45 euro).
Ik moet erwel bij vertellen dat de tralies toch een stuk dunner zijn dan van mijn kooi van ferplast.
Maar het prijsverschil zal wel ergens in zitten zeker.
Je zal bij zo'n groot model van kooi wel nog voor wat extra zitstokken moeten zorgen want de bijgeleverde stokken voldoen echt niet.

Josephine

#6
bedankt voor je antwoord klopt het ook dat er op de bodem een rooster licht ofzo? ik had dat volgends mij van iemand gehoort.

Dat zou heel goed kunnen, maar dat rooster is uitneembaar. Ik ken iemand die ook een goedkope kooi heeft waarbij ook een rooster werd meegeleverd. Gr. Ingrid