aanschaf parkiet

Gestart door francis11, mei 07, 2006, 14:49:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

francis11

Hallo vogelliefhebbers.

Ik ben hier nieuw en hoop hier informatie te krijgen die ik graag zou willen weten. Wij hebben altijd een valkparkiet gehad die onlangs is gestorven. het was een tamme valkparkiet, die echter alleen bij mij tam was. de andere gezinsleden konden er niet veel mee. Ik vermoed dat ik het vanaf het begin niet goed heb gedaan immers ik was degene die hem verzorgde. Ik was van mening dat het beter was dat hij eerst aan één persoon wende. Ik zie in dat dit fout was.
We willen nu graag een grasparkiet aanschaffen en het liefst twee. Graag wil ik weten of je ze dan beiden tam kunt krijgen en hoe je dit het best kan doen. Ook zou ik graag willen weten of iemand een goede kweker weet in de omgeving van Hengelo (o). Onze voorkeur gaat uit naar paarse parkieten. Ik hoop dat iemand ons kan helpen en ons tips kan geven.

Groeten Francis

Josephine

hoi francis11
welkom hier! Als je 2 parkietjes gaat kopen, zou het inderdaad leuk zijn als ze bij de andere gezinsleden ook tam waren! Misschien kun ja daarvoor op deze site kijken:

http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

Ik weet niet echt goed wat je ertegen kan doen om hem niet éénkennig te maken...
misschien weten andere forumleden heir raad op...

ook kan je misschien de zoekfunctie gebruiken. veel succes!

Meltjuh

Hoi Francis,

Welkom op het forum ;D,

2 parkietjes kan je heel goed tam maken. Op de link die Josephine gaf kan je veel informatie vandaan halen hoe dat in zijn werk gaat

Als je de parkietjes gaat tam maken door middel van uit de hand te voeren kan je dit het best laten doen door iedereen van het gezin. Zo raakt hij aan meerdere handen gewend en wordt dus niet éénkennig.

Veel succes!  ;D

Cutie_lover

Bij mij echter was de parkiet eerst een kennig, maar dat heb ik veranderd door hem later aan iemand anders te laten wennen, toch ga ik met meltjuh mee...

wend.y

Heey welkom op dit forum! :D
als je niet wil dat je parkiet een kennig wordt laat hem dan ook wennen aan de andere gezinsleden
laat ze bijvoorbeeld ook met de hand in de kooi gaan dan went die dr aan..
mijn parkiet is wel tammer bij mij dan bij mijn ouders maar hij is niet bang voor me ouders en komt ook gewoon bij hun zitten.. alleen luistert die meer naar mij.. maar dat is prima toch

ik wou ook graag een paars parkietje en ik ben toen naar de dierenwinkel gegaan en heb toen gevraagd of ze binnekort nog jongen parkietjes kregen en of ze paarse binnen kregen en die heeft tie toen speciaal voor mij besteld en ik kon het parkietje na een week ophalen.
prachtig is die.. :-*

Groetjes wendy