'beschadigen'?

Gestart door bluebird23, mei 05, 2006, 17:42:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bluebird23

vraag 1.   
Ik zag vandaag dat brammetje boven zijn snaveltje een beetje lichtrood/roze is.
Hij heeft een speeltje in zijn kooi, en dat is zijn maatje.
het hangt naast hem, een belletje, daaronder hangt een balletje en daaronder weer een belletje in een klokje. Het knuffelt er de hele dag mee.
Maar ik zag al dat het leek of er veertjes gebroken waren boven op zijn kopje.
Door het knuffelen, wrijft hij er steeds tegen aan, dat gaat de ganse dag door.
Ik dacht al, dat gaat vast fout, en ja, lichte beschadiging. Wel heel weinig hoor..

Moet ik eht eruit halen, hij speelt ermee..ik vind het rot. Hij krabt zich er ook aan denk ik. Aan dat klokje, en dat schuurt langs zijn kopje.  en nu?  weghalen? haal ik zijn 'maatje weg'.

vraag 2.
Vandaag heb ik hem met kooi en al even een half uurtje buiten gehad, op de houten tuintafel, uit de zon natuurlijk.. het woei heel zacht..

Kan dat af en toe even buiten?


Ben Van den Berge

wel pas dan wel heel erg op , was hij los ? Laat hem nooit los buiten , moet maar eensiets gebueren waar hij van schrikt en daar is je vogel . Voor de rest , hoe lang laat je hem uit zen kooi ? Misschien als je hem wat meer aandacht geeft , zal hij minder met dat speeltje spelen . Wel rot als je dat gaat moeten weghalen :s

bluebird23

Citaat van: Ben Van den Berge op mei 05, 2006, 18:44:46
wel pas dan wel heel erg op , was hij los ? Laat hem nooit los buiten , moet maar eensiets gebueren waar hij van schrikt en daar is je vogel . Voor de rest , hoe lang laat je hem uit zen kooi ? Misschien als je hem wat meer aandacht geeft , zal hij minder met dat speeltje spelen . Wel rot als je dat gaat moeten weghalen :s

Ik laat hem niet los vliegen buiten, ben me daar mal..nee hoor, gewoon even in't kooitje naast me op de tuintafel..

Ik zal iets anders verzinnen met dat klokje.. misschien die eraf en  een spiegeltje eraan.

Ben Van den Berge

zie gewoon dat het buiten niet te veel wind of te kou is  en normaal gezien kicken parkietjes op spiegels :p

bluebird23

Citaat van: Ben Van den Berge op mei 05, 2006, 19:04:26
zie gewoon dat het buiten niet te veel wind of te kou is  en normaal gezien kicken parkietjes op spiegels :p

Je hebt gelijk, hij vind't spiegeltje (ik heb het klokje eruit gehaald en een spiegeltje in de plaats gehangen..echt super  (moest wel even wennen) ..volgens mij 'kickt' hij er ook op. :P

Buiten vind't ie ook leuk, reageert op andere geluiden en vogels. Beetje extra afleiding. Van nature kunnen ze toch binnen en buiten?

Cutie_lover

 Van nature kunnen ze toch binnen en buiten?
[/quote]

Ja! De voileres zijn het bewijs, daar is bijna ook nooit stilte ::)

bluebird23

Citaat van: Cutie_lover op mei 06, 2006, 10:00:35
Van nature kunnen ze toch binnen en buiten?


Ja! De voileres zijn het bewijs, daar is bijna ook nooit stilte ::)
kan je ook zo genieten van je parkiet Cutie..ik vind ze zooo leuk..en slim!