Mijn parkiet is nu 4.5 weken

Gestart door Misty, mei 06, 2005, 08:55:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Misty

Hallo,

Ik heb sinds gisteren mijn parkietje van de kweker.
Hij eet volgens mij nog niet zelfstandig.
Ik geef hem 3 a 4 keer per dag vogelpap MAAR volgens mij komt er niet echt veel binnen.

Ik vind het heel moeilijk om haar krop te zien.. ze zit namelijk al wel helemaal in de veren.
Wie kan mij hier tips over geven?
Zoals het nu gaat hou ik gewoon aan dat ik om de 7 a 8 uur pap aanbied.

Wat zouden symptomen zijn dat het niet goed gaat?

Groetjes Christel

Safrena

Hey Misty

Wat ik je zou aanraden is om het parkietje zo snel mogelijk weer bij zijn/haar ouders te doen. 4,5 weken is veel te jong. Een parkietje mag normaal pas vanaf 6 weken bij de ouders weg.

Doordat jij het nu voert zal je parkietje belangrijke voedingsstoffen tekort komen die ze van d emoeder mee krijgen

Echter zal ik je wel hier een link meegeven over handopfok

http://home.wanadoo.nl/neophema/

vele groetjes

Joshua

Misty,
Ik weet niet of je het parkietje met de spuit voedt of met een lepeltje  ?
Ik heb het met een spuit gedaan (10ml bij apotheek gehaald ) het probleem bij mij is dat hij heel langzaam zaad aan het eten gaat ,want met de spuit is het heel snel en schoon.
Sucses Joshua

Parkieten-Freak

Zo snel mogelijk terugbrengen dat vogeltje.
Dit is echt veel te jong. Je moet er echt ervaring voor hebben om zo'n jong vogeltje met de hand te kunnen voeden.
3 x per dag is te weinig lijkt me.


Sonja

Hoi Misty,

Ik ben het met Parkietenfreak en Safrena eens, dat je het diertje beter terug kunt brengen.
Een parkietje met de hand grootbrengen is niet zo simpel als het misschien in eerste instantie lijkt, want ze zijn o zo kwetsbaar, zeker die heeeele kleintjes!
En om de 7 a 8 uur voeden is lang niet genoeg, zeker niet als je, zoals je schreef, er zo weinig eten in krijgt. Ze kunnen heel snel verzwakt raken, daardoor, of nog erger.......
Er komt echt heel veel bij kijken, om zo'n baby-parkietje met de hand groot te brengen, dus inderdaad, breng hem maar snel naar zijn parkieten-ouders terug.

Groetjes, Sonja.