1maand weg

Gestart door wimpy, mei 22, 2005, 15:08:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

wimpy

hey allemaal
ik ben hier pas nieuw
maar ik zit nu al met een groot probleem
ik ben 16jaar, ik ben al 4jaar met vogels bezig en ben sinds 4maanden kweker.
het is onmogelijk voor mij om al mijn vogels mee met mijn ouders en mij naar de camping te nemen in de grote vakantie, maar ik moet ben verplicht mee te gaan en ik moest een oplossing vinden voor mijn vogels.
weet iemand hier hoe ik toch mijn vogels kan verzorgen zonder thuis te zijn? want ze moeten natuurlijk elke dag vers water hebben hé!
hopelijk weten jullie hier een antwoord op.
vriendelijke groetjes van wimpyyyyyyyyyyyyyyy:-):-):-):-)

Parkieten-Freak

Welkom Wimpy!
Wat dacht je van een vriendelijke oom of tante in de buurt? :P
Of van je buurman of buurvrouw?
Er is altijd wel iemand te vinden die voor jouw vogeltjes wil zorgen als je met vakantie bent, maar...je moet er wel wat moeite voor doen!:wink:
Geef vooraf goede instructies omtrent voeding en verzorging, en laat dit over aan iemand met een groot verantwoordelijkheidsgevoel.


wimpy

heel erg bedankt hoor, mijn peter wilt het doen en hij heeeft zelf ook parkieten (valkparkieten)

helma

He Wimpy,

Dat moet goed gaan dacht ik zo.
Vrienden van ons zijn (net als elk jaar tussen hemelvaart en pinksteren)  ruim 1,5 week weggeweest.
Meerdere koppels hadden jongen.
Hij heeft mijn man gevraagd zijn parkieten te verzorgen.
Elke keer gaat mijn man een dag, 2 dagen voor hun vertrek even naar hem toe om alles door te spreken.
Dit gaat elk jaar goed.
( ik ging natuurlijk elke dag even mee om bij die poepies te kijken)

Zorg ervoor dat je mobiel bereikbaar bent voor het geval er wel vragen zijn.
Wellicht is het handig een telefoonnummer achter te laten van een andere kweker bij jou in de buurt voor eventuele noodgevallen.

Hang een lijstje op met de dagelijks uit te voeren werkzaamheden, zodat de verzorger niets vergeet.

Je zult zien dat het dan allemaal best goed komt.

Groetjes
Helma.

Parkieten-Freak

Prachtig Wimpy!
Een parkietenkenner als oppas....wat wil je nog meer! :P :P :P


Tjipie lover

Ja diegene heeft er verstand van dus je kunt met een gerust hart een maandje weggaan.
Hij/zij zal ook doen wat jij vraagt omdat ze weten dat dat van belang is!
Je zult ze natuurlijk missen maar dat is gewoon heel normaal.
Groeten Ank.