Liggend slapen..

Gestart door *Esther*, mei 02, 2006, 16:55:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

*Esther*

Ik heb nu al een paar keer gezien dat mijn parkietje op de bodem van haar kooi ligt te slapen! De eerste keer schrok ik natuurlijk want ik dacht dat ze ziek was. Ik dacht dat vogeltjes alleen op hun stok sliepen. Is dit normaal gedrag?
Groetjes, Esther 

Parkieten-Freak

Het zijn zeldzaamheden maar zelf heb ik vroeger ook een parkiet gehad, die af en toe graag een tukje deed op de bodem van de kooi. Hele jonge vogels doen het ook nog wel eens! ;)



Kleintjes

Hoihoi,

dit is niet echt om je zorgen over te maken. Er zijn ook parkietjes die op 'n favoriet speeltje gaan liggen slapen. Hier is 'n spiegeltje uitverkoren tot bedje. 't Spiegeltje heeft 'n ring aan de voorkant met 'n klein bakje erin, de oudste van mijn parkietjes gaat hier graag op liggen om even 'n dutje te doen.

Je hebt er ook die kruipen in 't badje (mits 't droog staat hihi) en die gaan daar 'n dutje doen. Net als mensen hebben parkietjes soms rare gewoontes. Sommige mensen slapen 't best op de bank en andere liever in 'n kei-hard bed, terwijl weer 'n ander liever 'n zacht bed heeft en totale duisternis op de slaapkamer.

Iedereen is anders, net als parkietjes dus ;)

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Andrea

#3
Hallo.

Soms doen de pietjes rare dingen. Sinds kort heb ik een jong parkietje, en tot mijn verbazing heb ik nu een aantal keren gezien dat deze even lag te rusten over het drinkbakje heen. Eerst dacht ik dat het beestje ziek was, echter er is niets aan de hand, en zo gezond als een vis. Nu het beestje hier een paar weken is, zie ik het steeds minder, en slaapt ze gewoon op het stokje met de kop in de nek. Zie ook mijn foto.
Groetjes, Andrea.

*Esther*

Haha, nou dan zal ze wel iets nieuws hebben uitgevonden. Het past wel bij haar, want het is een apart beest. Maar dat zijn alle pariektjes denk ik!

Josephine

toen mijn parkietje jong was ging hij ook vaak op de bodem liggen slapen. in het begin vond ik het ook een beetje raar. Maar volgends mij is het zo omdat als ze jong zijn nog geen genoeg evenwicht hebben om op een stokje te blijven staan bij het slapen.


*Esther*

Ja in het begin sliep ze wel eens op mijn schoot! Maar ze is nu al 1,5 en doet het sinds kort weer. Ze heeft een lekker plekje gevonden onder aan een trapje, daar ligt ze dan tegenaan.

smartie

Jonge dieren doen iid rare dingen.

Maar die van mijn zus. Ze heeft er 1 in een nwe dierenwinkel hier in de stad gekocht. Heel slecht. Even binnen een kijkje nemen. Bleek er een schattig blauw parkietje van ong. 4 a 5 weekjes oud te zitten. Nog op de bodem, maar at wel al zelf. Broers/zussen waren al verkocht dus had ook geen warmte meer. Toen kon ze het niet laten en heeft hem gekocht. Was op een zaterdag... als ze hem zielig alleen had laten zitten weet ik niet of ie het tot maandag middag gered had. Nu inmiddels weer 1,5 week of 2 verder. En gaat goed met hem, behalve dat ie al in de winkel gek deed: rondjes om zijn as lopen: dus soort pirouettes draaien. En veel warmte zoeken is normaal. Maar hij is NIET gekortwiekt ofzo, maar hij probeert af en toe te vliegen.. niet lachen: in zijn achteruit! Tis een komisch gezicht, maar ik vraag me af of ie niet gewoon iets mankeert. Hij zou nu oud genoeg moeten zijn. Verder geen ziekte verschijnselen. Eet en drinkt goed, zit niet bol, wil er meteen uit, is superlief, maar lijkt dus af en toe een paar hersencellen te missen!

budgie

Citaat van: *Esther* op mei 02, 2006, 16:55:48
Ik heb nu al een paar keer gezien dat mijn parkietje op de bodem van haar kooi ligt te slapen! De eerste keer schrok ik natuurlijk want ik dacht dat ze ziek was. Ik dacht dat vogeltjes alleen op hun stok sliepen. Is dit normaal gedrag?
Groetjes, Esther 

Dat parkietje van mij ligt ook heel vaak. Hij lijkt dan op een kippetje dat eitjes uitbroedt. Zijn favoriete plekje
hiervoor was een pakje papieren zakdoekjes. Daar paste hij precies op. Maar daar heb ik paal en perk aan gesteld omdat hij de hele dag aan het plastic daarvan zat te knagen. Het leek wel of hij er iets van opat. Zodra hij ergens
zo'n pakje ziet liggen, wil hij erheen. Als ik het dan weer noodgedwongen ergens verstop, kijkt hij het helemaal na en maakt een zwaar teleurgestelde indruk. Mijn parkiet is trouwens stapelgek op 'knisperende' dingen.