ziek ?

Gestart door DanielV, mei 02, 2006, 14:05:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DanielV

Ik heb op de Site gelezen over een ontstoken krop, maar ik denk zelf dat niet het geval is.
Mijn parkiet Braakt het voedsel ( of delen daarvan ) weer uit over een bepaalt object. nou is hij in prima staat. hij fluit de hele dag. baddert eet wel. maar braakt het ook weer uit.. en dit doe hij al een paar weken. Nou denk ik niet dat het ernstig is want hij lijdt er niet onder naar mijn idee.
maar nou zou ik graag willen weten of ik mijn parkiet ( torri ) ervan af kan helpen.
Ik zou alle suggesties en opties waarderen van jullie. En hou deze site omhoog Top

Safrena

Hey DanielV

Welkom op het forum

Een ontsoken krop dan braakt je parkietje de hele tijd samen met vieze stinkende slijmpjes wat bij jou parkietje mij niet het geval lijkt te zijn. ;)

Af en toe braken parkietjes op hun speeltjes of hun verzorger omdat ze deze graag zien en er verliefd op zijn. ;)
Daar kun je niks tegen doen behalve dan een vriendje bij geven zodat ze elkaar gaan voeren ;)

Vele groetjes

Sonja

Hoi DanielV,

Welkom op het forum. :)

Zoals je gelezen zult hebben, braakt een parkietje met kropontsteking continu zijn krop leeg, waarbij het braaksel bovendien vies ruikt.
Als dit het geval is bij jouw parkietje, is het nodig dat je naar de dierenarts gaat, omdat hij antibiotica nodig heeft.

Alleen gehouden parkietjes voeren echter ook vaak een favoriet speeltje, waar ze 'verliefd' op worden. Hier hoef je je geen zorgen om te maken.

Hou het goed in de gaten, en komen de verschijnselen bij je parkietje overeen met wat er op de site over kroponsteking staat geschreven, aarzel dan niet en breng een bezoekje aan de dierenarts.

Groetjes, Sonja.

O, sorry Safrena, we hebben tegelijk gereageerd. ;)

DanielV

Als dat het geval zou zijn, dan zou mij dat wel gerust stellen.
maar mijn parkiet doet dit zeker wel 1 x per dag of 2 x per dag.
hij braakt het inderdaad uit op zijn speeltjes of hij probeert het op mijn schouder ( tegen mijn vingers ).
Gelukkig lijdt hij er niet onder en vliegt hij nog vrolijk door mijn huis heen.
en nu baddert hij in de zon  :).
bedankt voor de informatie Safrena en Sonja

P.S ik denk dat het meer het 'verliefd' zijn is op zijn speeltjes dan een krop onsteking. maar ik zal er op letten.

groeten

Daniel