Vechten

Gestart door Sara, mei 01, 2006, 11:03:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sara

Goedemorgen allemaal,

Deze morgen toen ik opstond en een kijkje ging nemen in het broedblok,zag ik Noah en Pina(de 2 vrouwtjes) nogal wiegelend en waggelend zitten.Ik zag meteen dat er iets mis was en liep er naartoe..Ik verschrok me wel erg wat ik daar zag!Noah haar linker poot onder het bloed en een kwetsuur aan de snavel..en Pina ook wat bloed aan haar pootje maar lang niet zo erg als Noah.Ik denk dat Pina Noah aangevallen heeft. >:(
Ze hebben nu verzorging gehad en de wondjes zullen goed genezen volgens de DA.
Noah zit nu appart in een kooitje wat te mokken en te slapen.
Hun wondjes zullen wel goed genezen maar ik weet echt niet wat ik nu meot doen..Ze hebben wel al eens een keertje gevochten en toen lagen ze te rollebollen op de bodem van de kooi maar ze stopten al gauw en geen één van beide was gewond,en zoals men zegt;'Geen bloed is goed!' dus,heb ik ze toen maar laten samen zitten.Maar nu ze het wel tot bloed hebben laten komen weet ik echt niet wat ik ermee moet aanvangen.M'n moeder wil dat ik een koppel wegdoe en misschien is dat ook beter om zo de vrede in de volière te bewaren maar een koppel wegdoen vind ik wel heel erg moeilijk :(
Weet iemand hier raad mee?

Groetjes


Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Maur@

Wat ik hoor en lees is twee vrouwtjes en één broedblok is vragen om oorlog. Ze zullen elkaar tot bloedens toe bevechten voor het broedblok. Of meerdere blokken op hangen of geen blok ophangen.

Verder hoop ik dat ze weer snel genezen.

Sara

Nee,er hangen 2 broedblokken,dat is een spelfout van mij.
En er zijn 2 mannetjes en 2 vrouwtjes.
En waarom ze zo vechten snap ik dus echt niet :o

Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Ingrid

Het beste is om altijd 1 broedblok meer dan er koppeltjes zijn, op te hangen. Dus bij 2 koppeltjes, 3 broedblokken.

Ben Van den Berge

ik denk dat ze allebij hetzelfde blok willen , weet niet ofdat mag maar hang miscchien de beide blokken ergens anders en zet er zeker nog 1 bij

Sara

Nee,daar zie ik het probleem niet.Ieder heeft 1 broedblok genomen en daar waren ze tevreden mee.Maar PIna had eitjes gelegt en Noah ook,die van PIna waren onbevrucht en zijn dus niet uitgekomen,ik heb ze gisteren meoten weghalen.Noah had er wel ng 1 bevrucht en 1 onbevrucht.Deze morgen allemaal strepen bloed in het broedblok van Noah,het onbevruchte ei is kapot gemaakt en Noah en Pina zaten gewond op de zitstok te mokken..Was Pina dan misschien gewoon jaloers omdat haar eitjes niet bevrucht waren?

Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Ben Van den Berge

ow moelijke situatie , ik laat dit dit over aan een expert . Misschien wil ze haar dominantie tonen ofzo :s

Ingrid

Het zou best kunnen dat Pina nog broeddrang heeft gehad. Het is denk niet zo zeer jaloers zijn, maar meer de hormonen die er natuurlijk nog zijn bij Pina. Ik weet niet zoveel over broeden, maar misschien had je de onbevruchte eitjes nog even kunnen laten liggen voor Pina??
Anders kun je Pina en haar mannetje even tijdelijk in een andere kooi onderbrengen.

Sara

Ja,ik heb nu wel erg spijt dat ik de onbevruchte eitjes bij Pina niet heb laten liggen :(
Maar Pina had duidelijk in die eitjes gepikt en ik vond het zo onzinnig om haar te laten broeden op onbevruchte eitjes..

groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes