deuk in het ei

Gestart door Meltjuh, april 29, 2006, 21:24:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Meltjuh

Hallo allemaal

Ik heb 5 eitjes waarvan 4 bevrucht. zoals jullie weten zijn 3 uitgekomen  :-* nummer 4 had vanacht uit het ei moeten komen. echter is hij niet uitgekomen.
Ik weet wel dat het 4e eitje een deukje/barstje in de schaal had. kan dit de reden zijn dat hij niet uitgekomen is en dat het beestje misschien zelfs dood is :o

Safrena

Hey Meltjuh

Dit zou inderdaad de reden kunnen zijn ;)

Het beste lijkt me toch om het dan morgen weg te halen

vele groetjes

Meltjuh

Het was gister 18 dagen en ik heb het beestje wel zien groeien in het ei...
zal ik wachten tot 21 dagen?

Maur@

Zit die deuk naar binnen toe van buitenaf of van binnenuit naar binnen. Klinkt raar als je dat zo leest, maar weet je wat ik bedoel. Misschien heeft het moeite om uit het ei te komen. Is het ei wel warm? Ik weet niet wat je moet doen. Dat advies laat ik aan de expert over.

Daisy1988

hey mel ,

ik had ook een eitje met een deukje maar bij mij is het jong er wel zonder iets uit gekomen.
kan je het eitje niet schouwen en kijken of het beweegt van binnen ???
dat zag ik namelijk heel duidelijk toen met dat piepende ei  :P.

Meltjuh

Ik ben even gaan kijken en het beestje bewoog en piepte :o gelukkig heb ik hem niet weggegooid...
Ik zal in de gaten houden of hij binnen een paar uurtjes uitkomt want hij heeft er wel al een gaatje ingepikt. Kan ik hem anders gewoon helpen :-[

Maur@

Als je hem hoort piepen komt het allemaal wel goed. Hij is zelf al begonnen uit het ei te komen. Je kunt beter de natuur zijn gang laten gaan, denk ik tenminste persoonlijk. Met helpen zou je hem wel kunnen beschadigen.

Meltjuh

waar ik wel heel erg mee zit is dat het jong de meeste achterstand heeft.
nou heb ik het geluk dat allebei de ouders al vanaf het begin voeren.
maar ben zo bang dat ze het kleinste vogeltje niet of minder gaan voeren omdat die het jongst en zwakst is... :-[

Safrena

Hey Meltjuh

Blij te horen dat het kleintje toch nog uit het eitje wil komen  ;D
Zou het nog even aankijken en het kleintje laten doen
Mocht het echt te moeilijk zijn en het popje helpt niet dan kun je eventueel nog helpen ;)

Het deukje was van binnen naar buiten toe dan???

Vele groetjes

Meltjuh

Hoi Nancy,

Nee hij was naar binnen toe maar dat was eigenlijk al een dag nadat het gelegd was.
Wel is hij veel kleiner dan de anderen.


Hij ligt rechts buiten het groepje bijna niet te zien...

ik hoop dat het kleine beestje het overleefd...
hij lijkt erg uitgeput en piept nauwelijks op dit moment. :(

Maar macho is een buitegewoon goed vader dus ik heb goede hoop...

Maur@

Ach Mel, gefeliciteerd met nummer 4. Maar ik vind hem wel heel erg klein. Of zijn die andere al zo groot geworden? Probeer hem een beetje tegen de andere aan te schuiven als hij zo apart blijft liggen, i.v.m. warmte. Of zit de moeder er wel goed op?

Meltjuh

De anderen zijn heeeel erg gegroeid maar hij is wel kleiner dan de andere 3 toen die er uit kwamen...
Misschien was het beter geweest als het beestje niet uit was gekome :( maarja we zien het wel...
Het is eigenlijk dom van mij om het onbevruchte eitje weg te halen want nu heeft tika niks meer om te broeden. Ik hoop dat ze nog even vaak in het blok blijft zitten... :(

Maur@

Ik zal ontzettend voor je duimen en hopen dat "Benjamin" gewoon sterk genoeg is. Volgens mij kost het ook gewoon heel veel kracht om uit het ei te komen en is hij nu aan het bijkomen. En geloof mij die dikke tante hier, Carla, zit gewoon nog op de kuikens hoor. Parkietenmama's houden ze echt wel warm. De andere drie zijn natuurlijk al wat sterker en die kruipen gewoon al naar elkaar toe. Tika zal als ze er vertrouwen in heeft echt wel voor gaan zorgen.

Meltjuh

#13
Voel me gelijk een beetje beter :)
Zou het verschikkelijk vinden als het kleintje het niet overleefd...

En nu nog een probleem. Kunnen zijn oudere broetjes/zusjes hem niet perongelijk pletten?

Meltjuh

Het arme beestje heeft het niet gered :( ik trof hem onder zijn broertjes en zusjes aan... :(
Wat me wel opviel gister dat zijn buikje helemaal blauw was en vanochtend helemaal geel :-[

Ben zo bang dat het mijn schuld is omdat ik hem niet gelijk bij ging voeren want zijn kropje was helemaal leeg. Of misschien wisten de ouders dat het beestje te zwak was en dat ze hem daarom niet hebben gevoerd...

Ik vind het echt vreselijk gister leek het nog te vechten voor zijn leventje.... :(

Safrena

Hey Meltjuh

Je kan er zelf niks aan doen

Een pasgeborene moet binnen de twaalf uur krop melk hebben van de moeder dat kan niemand vervangen
Als dat niet geberut sterft helaas :'( het kleintje

Veel sterkte met het verlies van het kleintje

vele groetjes

Chicowen

Ah wat sneu.....
Zoals Safrena al zei: het is niet jouw schuld.
Veel sterkte met het verlies van de kleine...
Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Meltjuh

Bedankt :)
Ik heb een kaarsje voor hem gebrand misschien een beetje gek maar het doet toch wat met me...

Gelukkig heb ik nog 3 hele sterke babytjes de met het uur groter worden :) :-*

Maur@

Ach lieverd, dat is echt naar. Ik wilde het gisteren niet zeggen, maar toen ik die foto zag en hem helemaal apart zag liggen, zo klein, wist ik het eigenlijk al. Een moederdier zal een jong die geen kans heeft ook nooit gaan voeren. Klinkt heel hard en cru, maar dat is de natuur.

Jij kan er echt niets aan doen.

En dat kaarsje branden, dat is toch niet raar. Het was wel een levend wezentje hoor.

Ik hoop dat het verder goed gaat met de anderen.

Meltjuh

Ja gelukkig groeien de anderen als kool :)
de oudste krijgt al donsveertjes en ze kunnen piepen als de beste :P