eetprobleempje

Gestart door titina, april 29, 2006, 11:20:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

titina

eey iedereen!

Meeko, mijn grasparkiet, heeft al enkele dagen een rare eetgewoonte. Normaal eet hij altijd uit zijn eetbakje al zijn zaadjes op. Al enkele dagen wil hij niet meer uit zijn eetbak eten, ook al hangt die nog steeds op dezelfde plaats en zit er hetzelfde voedsel in. Dus eerst had hij 2 dagen zo goed als niets gegeten en had hij dus ook geen kakjes meer gelegd. Normaal zou een parkiet om het kwartier een kakje moeten leggen.. Meeko wil alleen uit mijn hand eten, maar dat kan ik niet àltijd beginnen doen. Ik merk wel dat hij levendig is, dus ik denk niet dat hij echt ziek is, maar het is toch erg vreemd. Ik zie hem dan soms al een beetje rillen van honger en dan geef ik weer wat uit mijn hand, maar het is toch vreemd dat hij gewoon niet uit zijn bakje wil eten. Meeko eet normaal weinig groenten en fruit, omdat hij er niet zo verzot op is, maar ik probeer hem nu toch appel, sla .. te leren eten. Naar ik vernam is dit goed voor hun darmstelsel en hun vitaminebehoeftes.  Weet iemand van jullie de oorzaak zou kunnen zijn ?  REEDS DANK!!
groetjes,     TINA

Sonja

Hoi Tina,

Is er iets veranderd in de kooi van Meeko?
Heb je misschien een nieuw speeltje opgehangen in de buurt van het voerbakje o.i.d.?

Je kunt in ieder geval wat zaadjes op de bodem van de kooi strooien. Instinctief zoeken vogels hun voedsel nl. op de grond. Het is niet nodig om Meeko uit de hand te blijven voeren. Zo hou je ook, weliswaar ongewild, dit gedrag in stand.

Het is prima om groenvoer en fruit aan te blijven bieden. (geen avocado, dat is giftig)
Kijk maar even hier wat je allemaal mag geven:

http://www.parkietenfreak.nl/a-voeding.php

Succes. :)

Groetjes, Sonja.




Parkieten-Freak

Citaat van: titina op april 29, 2006, 11:20:22


..............Ik merk wel dat hij levendig is, dus ik denk niet dat hij echt ziek is, maar het is toch erg vreemd. Ik zie hem dan soms al een beetje rillen van honger en dan..................
Wellicht dat jouw parkietje mogelijk toch iets onder de leden heeft. Hoe zeker ben je ervan dat hij rilt van honger?
Parkieten trillen namelijk ook wel als ze pijn hebben. Ik zou het even goed in de gaten houden!



titina

hoi !

bedankt voor jullie raad!  ik denk niet dat hij ziek is, want anders zou hij de hele tijd rille en over het algemeen is hij bijzonder levendig! Er is niets in zijn kooi veranderd, maar ik ga alvast probere de zaadjes op de grond te strooie. Hopelijk komt het dan snel in orde.
groetjes &
doei!   TINA