Wanneer eet mijn Parkiet parkietzaad ??

Gestart door Joshua, mei 22, 2005, 09:33:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joshua

Ik heb onlangs een paar weken gelede een Parkiet uit het ei gekregen,en is inmidels een hele puber geworden heel tam en aanhankelijk.Mijn vraag is ik heb (hem/haar) met de complete babyvoeding (speciaal voor Parkieten)met een spuit groot gebracht,wanneer  gaat hij zaden eten ?Heeft iemand advies voor mij ?

Safrena

Hey Joshua

welkom op het forum

Normaal is het beste dat je parietje wordt grootgebracht door de ouders. Dan beginnen ze rond de 5 à 6 zelfstandig parkietenzaadjes te eten.
Ook dan hebben ze ale voedingsstoffen mee die ze nodig hebben wat soms niet gebeurt als je ze met de hand grootbrengt.
Nu zal jij je parkietje ook moeten leren om rond de 5 weken toch te beginnen met parkieten zaadjes te eten zodat je parkietje rond de 6 à 7 weken zelfstandig kan eten.
Het beste begin je dan met trosgierst dat is gemakkelijker dan parkietenzaadjes.

zal je ook nog een link mee geven waar je nog meer info over vind kijk maar even bij handopfok.
Deze site is niet over grasparkietjes maar het kan ook heel goed voor grasparkietjes (voor iedere vogeltje)

http://home.wanadoo.nl/neophema/

vele groetjes

Joshua

Hallo Safrena ,

Ik heb inderdaad trosgierst in de kooi hangen en knabbelt er lustig op los ,ook heb ik wat trosgierst los gewreven en in het voorbakje gelegd ,Ik weet niet of hij het voldoende eet want ik geef hem/haar smorgens en tegen de avond toch nog met de spuit
Verder is het een hele tamme drukke en lieve parkiet en ontzettend voor geknuffel open (zet zijn veren helemaal op van nek tot voorhoofd ierderskeer als ik maar mijn vinger over het bolletje aai.
Hij vliegt af en toe de gordijnen en dat vindt mijn echtgenote niet leuk daar hij ook zijn behoefte in de gordijnen doet .
Ik zit te overwegen om hem te laten knippen,dat hij niet meer zo de gordinen in kan of is daar een oplossing voor .
Thanks Parkieten-Freaks
Joshua


Lees even deze topic over kortwieken  :wink:
http://forums.parkietenweb.nl/index.php?topic=621.0
gr safrena

Sonja

Hoi Joshua,

Omdat je parkietje nog zo erg jong is, heeft hij nog moeite om voldoende zaadjes te doppen, om zijn maagje te vullen. Hij moet dit nog leren, en daarom moet hij bijgevoerd worden tot hij het helemaal alleen kan.
Normaal gesproken worden ze ook nog, na het uitvliegen, een week of twee door de vaderparkiet bijgevoerd.
Daarna kun je het langzaamaan af gaan bouwen. Maar......let heel goed op of hij ook daadwerkelijk de zaadjes pelt, en kijk goed of je lege hulsjes op de grond en/of in het bakje ziet liggen.
Wat je ook heel goed in de gaten moet houden, is of je parkietje drinkt.
Geef hem, zoals Safrena al schreef, trosgierst (dit is iets makkelijker te pellen dan gewoon zaad), ei-krachtvoer en natuurlijk parkietenzaad. Strooi voor de zekerheid wat voer op de bodem.
Verder hoop ik dat je NIET overgaat tot het kortwieken van je parkietje!!!

Groetjes, Sonja.

Joshua

Hallo Sonja,
Niet bang zijn hoor ik kortwiek m`n niet ,hij vliegt lekker rond en haal hem heel snel van de gordijnen af en zet hem terug in zijn kooi  hopelijk leert hij het af
,hij zit graag in de opening van zijn kooi een beetje uit te dagen .

Vraag voor Safrena ,hoe krijg ik een afbeelding in mijn linkerkolom van mijn profiel?
Groetjes Joshua

vraag per pb geantwoord  :wink:
gr safrena

Sonja

Hoi Joshua,

Een heel goed besluit, om je parkietje niet te kortwieken!
Jonge parkietjes willen nog weleens op wat 'ongewone' plaatsen landen, in het begin.
Dat gaat nog wel over, naarmate hij meerdere zitplaatsjes ontdekt.  :wink:

Groetjes, Sonja.

helma

Hoi Joshua,

Maak maar eens een parkietenboom.
Wedden dat hij de gordijnen zo is vergeten?
Elders op deze site staan foto's van parkietenbomen in allerlei soorten en maten.

Succes!!

Groetjes
Helma

Joshua

Hallo Parkietenfreaks het is weer een tijdje geleden dat ik op het forum geweest ben maar mijn internet-verbinding liet mij in de steek.
Ik geef m`n parkietje ruimschoots aandacht elke dag en wordt srteeds  aanhankelijker en wil heel uitgebreid
geknuffeld worden  want hij weet dat hij daarna trosgierst krijgt.hij /zij is ontzettend eenkennig  en wil alleen door mij aangehaald worden .
Eten doet hij als de beste uit het bakje
tot zover
Joshua

Parkieten-Freak

Welkom terug Joshua, en fijn om te horen dat je parkietje lekker uit zijn bakje eet! :D