Knoflook bij het eivoer

Gestart door Maur@, april 27, 2006, 16:05:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maur@

Weet iemand hier iets van. Dit kwam ik tegen op het internet bij iemand die veelkleur parkieten kweekt:

CiteerAls de jongen uitgekomen zijn geef ik de ene dag trosgierst en de andere dag eivoer.

Eenmaal per week doe ik onder mijn eivoer knoflook poeder dit is tegen de wormen en reinigt het darmstelsel.

De verhouding is: 20 gram knoflook poeder 100% op een kg eivoer ik gebruik dit sinds 2 jaar en heb geen vogels meer dood gehad wat ik daar voor niet kon zeggen, maar of je nu je vogels knoflook geeft, moet ieder voor zich zelf maar uit maken.


Safrena

Hey Maur@

Knoflook eten helpt volgens mijn niet om wormpjes tegen te houden ;)

Wat wel kan is een beetje knoflook in de voilere leggen dit om ongedierte zoals mijt en bloedluis te voorkomen
Deze diertjes kunnen niet tegen die geur. ;)

Vele groetjes

Maur@

Knoflook in de voiliere, bedankt voor de tip. Maar volgens mij voert hij de jongen geen knoflook. Hij doet het onder het eivoer. Misschien dat er dan een bepaald "aftreksel" van de knoflook door het eivoer gaat. Ik vond het wel grappig om te lezen en vroeg mij af of dit een bekend feit is.

Ingrid

Knoflook tegen mijt en bloedluis heb ik wel ooit ergens gelezen, maar of het echt helpt?? Het is in ieder geval niet schadelijk voor je vogeltjes  ;).

Idske

Hee!

Ook niet als je vogeltje eraan knabbelt? Coco knabbelt nogal graag aan allerlei dingetjes zoals de houtsnippers.

Groetjes Idske en Coco
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Parkieten-Freak

Knoflook bevat een stof genaamd Allicine. Allicine heeft bacteriedodende eigenschappen.
Daarnaast bevaat het ook zwavelverbindingen die o.a. zorgen voor de reuk.
Knoflook wordt van oudsher inderdaad ook gebruikt bij schimmelinfecties en worminfecties.
Het lijkt me geen enkel probleem om dit preventief aan de vogels te geven.
Volgens mij is het niet geschikt "als medicijn" om vogels te ontwormen, ook niet tegen mijt en andere kwalen. ;)


Kleintjes

Hoihoi,

lijkt me wel verstandig om goed op te lettten alws je knoflook gebruikt, tenminste..als je er vanuit mag gaan dat knoflook 'tzelfde resultaat kan geven als bij paarden.

Uit onderzoek is gebleken dat paarden (als dit niet echt erbij hoort verwijder 't maar ;)) bloedarmoede kunnen ontwikkelen door knoflook te voeren. Ik weet niet of dit ook bij andere dieren kan gebeuren...

Ik zal straks eens zoeken of ik dat stukje op internet kan vinden, dan plak ik 't er nog wel bij. Ik heb dit gelezen in de Hart Voor Dieren en ik schrok er nogal van :o, dat had ik nooit verwacht omdat ze altijd zeggen dat knoflook goed is voor verschillende dingen.

Zoals ik al eerder zei; ik weet niet of andere dieren hier ook last van kunnen krijgen..

Ik zoek dat stukje even, anders type ik 't wel over uit 't betreffende nummer. Misschien is dat wel iets om even over na te denken, maar nogmaals, ik weet niet of andere dieren dit dus ook kunnen hebben.

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Ben Van den Berge

Gewoon effe , tegenwoordig kan je alles in een krantje ofzo zetten , dus ook leugens en onjuiste info . Ik weet er niet veel van af , maar ik denk dat het geen kwaad kan :s