1 of 2 water/voerbakken voor 2 parkietjes

Gestart door mozart, april 26, 2006, 23:51:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mozart

Hoi

Ik heb sinds kort 2 parkietjes.
Nu lees ik dat sommige mensen dan 2 bakjes voor water en voer hebben?!
Is dit echt noodzakelijk?
Ik heb de bakjes die bij de kooi zaten vervangen voor gewone open bakjes die in de kooi hangen.
Dit neemt wel meer ruimte in beslag. Als ik er nog 2 bij hang, verlies ik dus nog meer ruimte.
Ik heb tot nu toe geen geruzie of zo gezien bij de bakjes.

Ingrid

Bij twee parkietjes is het het beste dat je ze ieder een eigen voerbakje geeft. Een waterbakje kunnen ze delen.

Kleintjes

Hoihoi,

ik heb ook 2 voerbakjes en 1 waterbakje per kooi. Ze delen dus 't water en dat gaat zonder problemen.

Ieder z'n eigen voerbakje is ook handiger met voeren zelf, zo weet je (als 't goed is) dat ze allebei genoeg eten en dat niet de een 't van de ander op eet. Water kunnen ze gerust delen, gebeurt eigenlijk nooit dat ze tegelijk willen drinken.

Hoop dat je er wat mee kan ;)

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

thexfile

zal niet zo zijn als ik een andere mening had hahahha ;)

als je een "gewoone"kooi hebt zou ik zelf gaan voor een grote ferplast voeder bak...
die is bijna zo breed als een farplast kooi en kan je ophangen.... kunnen 4 vogels te gelijk uit eten naast elkaar....

dit werkt het beste want die bak is te groot dat 1 vogel hem voor zigzelf kan klaimen.....

verder zou ik gaan voor 2 water fontijntjes.... werkte ook perfect...

heb nu die hagen vision 210 kooi dus is allemaal heeeeel anders nu....

Citaat van: Kleintjes op april 27, 2006, 13:58:57

Ieder z'n eigen voerbakje is ook handiger met voeren zelf, zo weet je (als 't goed is) dat ze allebei genoeg eten en dat niet de een 't van de ander op eet.


over die aparte bakjes.... zelf vind ik het maar niets , heb het dus nu ook in die hagen kooi en ik gebruik het omdat het in de kooi ingebouwd is , maar iedeaal is het niet.... in de zin van dat vogels tog bakjes gaan klaimen als zijnde hun eigen en erg teritoriaal kunnen worden en gewoon ander verjagen....

ik vind voer en water is voor iedereen en ja als er 1 bak is dan moeten ze wel leren delen... en als die bak zo groot is dat 1 vogel hem niet kan bewaken dan kunnen ze hem ook niet klaimen en verdedigen..... ze moeten tenslotte 1x gaan eten en dan kan de ander altijd zijn slag slaan....

trouwens met 2 bakjes kun je niet na gaan wie nu wat eet en hoeveel want geloof me maar ze gaan altijd uit elkaars bakjes eten dus dat voordeel bestaat nie....

waarom wel 2 fontijntjes ??? nou 1 fontijn kan 1 vogel klaimen en verdedigen .... als je er 2 hebt word dat al lastiger.....

die dingen kosten niets , je heb die goedkope witte die in VERTIKALE spijlen gaan al voor een euro dus veel kost het nie.... trouwens vind die wel de beste drinken ze het liefste uit.....

dat was het hoop dat je er wat aan hebt...

groetjes felix

marjolein

Hoi,

Bij mij heb ik ook 2 voerbakjes hangen voor mijn 2 parkietjes. Maar als ze gaan eten, dat doen ze vaak samen, dan gaat de een voor de ene zitten en de andere voor de andere. En als ze dan de lekkere dingen eruit gevist hebben, dan jaagt de een de ander weg om van etensbakje te wisselen. EN wie dat doet is ook verschillend. Dus ik kan hier niet bijhouden of ze beiden wel evenveel binnenkrijgen.

Water is trouwens geen probleem. Ik heb een badje hangen, maar beiden houden niet van badderen, dus het is groot genoeg om samen te drinken.

succes

ciska

Hoi
Ik zou zeker twee voerbakjes ophangen of in ieder geval een grote zodat ze tegelijk kunnen eten. Die twee van mij eten nl negen van de tien keer tegelijkertijd. En zo kan er niet een weggejaagd worden, dus alletwee voldoende eten.
Een waterbakje moet wel voldoende zijn.
Groetjes Ciska