wennen

Gestart door Denise, april 26, 2006, 17:20:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Denise

Hallo allemaal,

Ik heb nu sinds een tijdje weer een parkiet genomen en is inmiddels 5 maanden oud. Ik weet nog niet zeker wat het is, mannetje of popje, maar als ik dat weet zou ik er graag een parkiet van het andere geslacht bijdoen, en een nestblok ophangen. Ik ga me natuurlijk eerst eens verdiepen in het fokken met parkieten. Maargoed, wat ik wilde vragen is, als ik dus 2 parkieten heb, mannetje en popje, en ik wil een nestje, hoe lang moet ik dan wachten. Over hoe lange tijd wennen ze aan elkaar, of 'vinden ze elkaar leuk'? Want dan weet ik hoe lang het allemaal gaat duren.


Safrena

Hey Denise

normaal moet de neusdop van een mannetje al mooi donker blauw zien op deze leeftijd
Of roze /paarse

Als de neusdop nog lichtblauw is met wit, is het bijna zeker een popje ;)

5 maand is nog te jong om te gaan broeden een popje moet minstens 1 jar zijn dus het broeden zal nog niet voor dit jaar zijn
Wel kan je al een stukje lezen over het broeden

http://www.parkietenfreak.nl/a-broeden.php

Hoelang het duurt alvorens je parkietjes aan elkaar gewend zijn of elkaar "leuk" gaan vinden dat hangt af van je parkietje
Als je merkt dat het goed klikt tussen hen en ze hebben de goede leeftijd zou ik het gewoon afwachten en eventueel een nestkastje hangen

vele groetjes

Denise

Uiteindelijk is het toch een vrouwtje geworden :), even dat jullie het weten  ;)