karakter en manieren

Gestart door juanito, april 26, 2006, 14:25:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

juanito

hallo,

Ik kon het niet langer aanzien dat mijn poppetje (volwassen) zoveel alleen zat. Ik heb mijn moeder ervan overtuigd om nog een parkietje te kopen, een mannetje (een jongelinkje)
Om nu maar eens aan te tonen dat parkieten zo verschillend zijn en hun eigen karakter hebben, volgend verhaaltje. Pirot (poppetje) heb ik nu zo'n twee maand en eet uit mijn hand, maar komt er bijna nooit opzitten. Crow (mannetje) is een 3-tal dagen bij ons en heeft opgemerkt (doordat Pirot zo gretig at) dat trosgierst zó lekker is, dat hij het wel de moeite vindt om op m'n hand te zitten.
Ik denk dat het duidelijk is dat de ene parkiet een heel ander karakter heeft dan de ander. Verlang dus niet dat je parkietje alles doet wat bij anderen wel lukt.
Wees dus zeker niet boos op je gevleugelde vriend als hij of zij niet direct doet wat je verlangt, tam maken doe je niet op een week tijd.

succes ;D


Sam

Voor Sam (mannetje) had ik Max (popje) en ook mijn schoonouders, schoonzus en zwager hebben een pietje. Al deze beestjes zijn zeer verschillend en hebben echt allemaal een ander karakter en andere dingen die ze leuk vinden.