1 1/2 jaar oud, niet tam

Gestart door Ollie, april 25, 2006, 19:47:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ollie

Hallo, ik zit met 2 grasparkietjes die totaal niet tam zijn, als ik nog maar met mijn hand in hun kooitje kom
vliegen ze al verschrikt rond. Toen ik ze kreeg waren ze nog vrij jong en een paar dagen (3 à 4) al vrij tam.
Maar toen ik op vakantie ging en ze een paar dagen bij men meter moesten blijven, waren ze 2 weken oud.
En nadat ik ze terugkreeg waren ze plots terug vrij wild geworden. Wat kan ik nu het beste doen, aangezien
ik al lang probeer om nog maar te laten wennen aan mijn hand, wat ik al gedurende een lange tijd probeer!

Greetz, Ollie

Parkieten-Freak

Welkom op het forum Ollie.
Even een paar vragen:
Hoe lang heb je je parkieten al? Hoe oud waren de parkieten toen je ze kreeg?
Wat heb je allemaal al geprobeerd (en hoe) om de parkieten opnieuw tam te maken?


Ollie

wel, ik ben nu niet een parkiet-expert maar ik denk (en volgens mijn moeder) dat ze 8 maanden waren toen ik ze kreeg, en ik heb ze nu bijna 1 1/2 jaar dus...
toen ze nog tam waren, aten ze uit mijn hand , zaten ze op mijn vinger en ze lieten zich strelen.
Sinds ze terug wild zijn geworden, heb ik geprobeert om ze terug vertrouwd te krijgen met mijn hand, zonder succes

( N.B. : in die week dat ze bij mijn meter waren, is op de een of andere manier, hun kooi 's nachts naar beneden gevallen en zijn ze ontsnapt, gelukkig waren de ramen toe. Mss heeft dat er iets mee te maken)

Parkieten-Freak

Als ik het goed begrijp heb je sinds anderhalf jaar 2 parkieten. Ze zijn slechts 2 weken tam geweest toen je ze net had.

Het zal niet gemakkelijk zijn om deze 2 vogels nu nog tam te maken, het kan echter wel en je kunt het zeker proberen. Je zult echter wel veel geduld nodig hebben en eigenlijk met de vogels apart (en in een aparte ruimte) moeten oefenen. In het begin IN de kooi, en later daarbuiten. ;)


Ollie

ik heb me parkietjes een paar dagen uiteen gezet, maar kon het niet over mijn hart krijgen het zo te laten.
Ze aten niet meer enzo, sinds ik ze heb teruggezet, is er wel een verbetering gekomen. Ze willen nu wel trosgierst eten als ik het vasthou op een paar centimeter, maar daar blijft het dan ook bij. Ze durven niet op mijn hand springen als ik de trosgierst erop leg. Wat kan ik nu het beste doen.

Idske

Dat ze de trosgierst eten die je vasthoudt is al heel goed! ;D Vooral blijven oefenen, zo doorgaan en geduld hebben! Probeer steeds wat meer en wat dichter bij te komen met je hand of met je vinger. Doe dit langzaam en rustig. En ook steeds wat lekkers aanbieden bv een stukje fruit. Zo laat je zien dat je hand vertrouwd is. En ook vooral tegen ze praten.

Groetjes Idske en Coco
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Ollie

Ze eten uit mijn hand zonder te twijfelen nu, maar als ik het gewoon op mijn hand leg beginnen ze te twijfelen en vliegen ze weg. Maar er is al wat verbetering sinds ze effe apart zaten.  :D