parkieten kunnen wel begrijpende conversaties houden !!

Gestart door thexfile, april 24, 2006, 10:07:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Parkieten-Freak

#20
Thexfile, met een verlichte parkiet bedoel ik geen parkiet die licht geeft.
Ik heb het hier over een parkiet die een verlichte geest heeft.
Men spreekt van  een "verlichte geest" als iemand inzicht heeft in allerlei verschijnselen.
(De 18e eeuw is b.v. de eeuw der verlichting).

Daarnaast is mijn kennis van de Engelse taal ruim voldoende om te zien dat jouw verklaring niet strookt met de vertaling van deze aan elkaar geregen rij van losse woorden.
Mijn parkiet doet dat ook. Hij plakt alles achter elkaar en zegt alles doorelkaar. Maakt van 2 woorden 1 nieuw woord. Hij verzint soms nieuwe woorden.
Grappig om te horen, maar niet meer dan dat.

Verder ben ik ervan op de hoogte dat overleden dieren met elkaar snavelen.
Recentelijk heeft een bioloog een voordracht gehouden over het fenomeen necrofilie bij dieren.

En tot slot nog dit Thefile: Bedankt voor je bezorgdheid omtrent mijn geestelijke gezondheid. Ik ben overigens niet verward.
Verwarde mensen hebben namelijk een vertekend beeld van de werkelijkheid. Verwarde mensen zien soms dingen die er niet zijn en vice versa.




Ik denk dat ik het hier maar bij laat.


mozart

Hoi
Sorry hoor, maar ik vind dit wel een beetje uitgemolken worden allemaal en erg op de persoon gespeeld.
Is dat nou de bedoeling van dit forum?
Laat iedereen lekker zijn eigen mening houden.
Het wordt nu een welles/nietes gedoe.
Wordt zo een wazig verhaal, en ik vind het niet leuk om op die manier met elkaar om te gaan, toch?
Dus mijn idee: genoeg hierover, je komt er toch nooit uit hoe het nou werkelijk zit!
groetjes

Parkieten-Freak

Mozart, bedankt voor je bijdrage.
Als een topic of een discussie je stoort lijkt het me verstandig om er niet op te reageren.
Je bent namelijk niet verplicht om te reageren. :)





mozart

#23
*knip*
Beste Mozart,
Zoals je hierboven kunt lezen, heb ik je vriendelijk verzocht je te onthouden van commentaar indien deze discussie je niet aanstaat.
De toonzetting die jij in je berichtgeving hanteert vind ik ongepast.
Voor tweede en laatste keer verzoek ik je om niet te reageren op topics die jouw interesse niet hebben.
Gr. PF

budgie

Iets voor Thexfile: ik vind het ontwapenend als iemand zijn of haar standpunt met zoveel passie kan en durft te verdedigen.

Voor iedereen: of een parkiet nu wel of niet in context kan spreken, voor mij blijft de vraag: is het sowieso mogelijk dat een grasparkietje (die Victor, dus) een woordenschat van  ca. 1000 woorden heeft?