laten praten

Gestart door Mr Done, mei 21, 2005, 00:54:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mr Done

ello mensen.
ik heb nu een parkiet die zeven weken is ik heb hem nu drie dagen en is al erg tam. hij gaat vanzelf op me hand zitten. nu praat ik al drie dagen elke ochtend een half uur tegen hem terwijl hij op me hand zit.maar ik wil wetn of dat genoeg is moet ik het vaker doen en hoelang gaat het dan duren voordat hij gaat praten als hij kan praten tenminste. hij maakt wel weinig geluid overdag

Jorijn

Je kan je parkiet nooit verwachten om te praten wanneer jij wilt.

Parkietjes zijn imitators en geen vogeltjes die een heel praatvermogen hebben, Dus als je een half uur lang en heel verhaal gaat zitten vertellen dan knoopt hij er geen touw aan vast :D

Maar echter wel, als je vaak zegt "je bent een lief vogeltje" dan onthoud hij dit, En gaat proberen dit na te zeggen :)
De eerste woordjes zijn altijd het moeilijkste, Daarna zal hij de smaak te pakken krijgen en veel meer gaan praten. :)

Parkieten doen ook geluiden na, Bijv. de telefoon of andere dingen ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Sonja

Hoi Mr. Done,

Het is niet zo makkelijk te vertellen, of en wanneer je parkietje gaat praten.
Je weet nooit zeker of je parkiet het gaat leren, je moet het meer zien als een leuke bijkomstigheid, als hij het doet. De ene parkiet ontpopt zich tot een ware spraakwaterval, terwijl de andere helemaal geen woordjes zegt.
Belangrijk is, dat je eerst een band opbouwt met je parkiet, dan heeft hij of zij eerder de neiging om je na te gaan praten. Dit is mijn ervaring tenminste. En zoals Jorijn al schreef: het eerste woordje/zinnetje duurt het langst, daarna gaat het wat makkelijker. Je kunt beter vaak en kort tegen hem praten, dan een half uur achter elkaar. Dan hou je de aandacht niet vast, van je parkiet.
Maar je hebt je parkietje pas 3 dagen, en je kunt niet verwachten dat hij je nu al na gaat praten. Het diertje moet nog helemaal wennen aan jou, en zijn nieuwe omgeving. Om je parkiet te leren praten, zul je heel veel geduld aan de dag moeten leggen, en wie weet.....misschien wordt je geduld uiteindelijk beloond!  :wink:

Succes!

Groetjes, Sonja.

Parkieten-Freak

http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php
Kijk ook even bij het bovenstaande artikeltje:"praten of niet?"