parkietje van 4 a 5 weken

Gestart door marretje, april 19, 2006, 19:09:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

marretje

Ik ben me aan het orienteren en nu heeft iemand tegen mijn man gezegt dat ie parkietjes heeft zitten van 4 a 5 weken . Maar moeten die niet bijgevoerd worden. Hij zegt nl. dat ze al zelfstandig eten op deze leeftijd. Maar ik heb op dit forum toch wel andere berichten zien staan. Kan iemand hier iets over vertellen?

Safrena

Hey marretje

4 à 5 weken is inderdaad nog veel te jong
Parkietjes eten zelfstandig op de leeftijd van 6 à 7 weken ;)

Zou dus beste toch wachten tot deze leeftijd

vele groetjes

marretje

Ja ik dacht al zoiets maar hij zei tegen mijn man dat deze nog tammer te maken zijn dan 7 weken maar ik wil geen risico's lopen en alleen het beste voor het diertje.

Safrena

Hey marretje

Mijn eerste parkietenmeisje was 8 weken toen ze bij me kwam en zij is super tam ;D
Het kan dus wel perfect om ze pas op deze leeftijd aan te schaffen en tam te maken ;)

Een goede hobby kweker zou dit moeten weten ;)

vele groetjes

marretje

Ik heb nu een hobbykweker aan de lijn gehad en die zegt dat deze mensen fokkers zijn omdat ze ze te vroeg wegdoen. Ik ben toch blij met een site als deze. Door al het lezen hier heb ik toch wel wat opgestoken. Toppie ;D

Annika

zelf ga ik in principe uit van 6 weken, maar heb wel paar keer gehad dat het jongste parkietje uit het nest iets ervoor al wegkon (5.5 week)
Ik let er overigens heeeeel goed op of ze zelfstandig zijn (diertjes in huis) en bij veel van dit soort kwekers denk ik dat je heel erg op moet passen met te vroeg een parkietje halen.
Succes met je zoektocht!