gesplitst: 2e Parkiet

Gestart door Ineke, april 15, 2006, 13:33:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ineke

Hallo. Ik heb niet echt een antwoord op jouw vraag. Ik heb namelijk zelf een vraag. Wij willen naast ons 3 jaar oude regenboogparkiet ook een tweede erbij. Dit omdat wij vinden dat hij de laatste tijd te veel alleen zit. Dottie is redelijk tam. Wij willen het tweede beestje dan ook weer erg jong hebben zodat wij deze ook weer tam kunnen maken. Ik heb inmiddels een kweker in Almere (onze woonplaats)  gevonden. Maar hij kweekt alleen grasparkieten. Kan een grasparkiet zonder problemen bij een regenboogparkiet of levert dat problemen op. Ik heb begrepen dat een regenboogparkiet een slag kleiner is dan een grasparkiet. Wie weet hier een antwoord op?

En dan is bij ons ook de vraag aanwezig of ze direct bij elkaar in de kooi kunnen of dat ze eerst een poosje apart moeten. Ik heb daar al een aantal reacties op gezien.

Vast bedankt voor eventuele reacties.
Ineke

[verwijderd door de beheerder]

Safrena

#1
Hey Ineke

Is dat jouw regenboog parkietje op de foto?

Dat is een gewoon grasparkietje hoor met vele kleurtjes die ze een regenboogparkietje noemen
Ik heb ook zo een lieverdje en die zit samen met drie andere grasjes ;

Kijk even op onderstaande link voor een regenboogparkiet ;)

http://www.grasparkiet.com/loepregenb.htm


Nieuwe parkietjes hou je beste de eerste dagen altijd apart in een eigen kooi ;)
Om zo rustig aan elkaar te wennen enz...
De kooien mogen wel naast elkaar staan en later kunnen ze lekker bij elkaar in de kooi
Vele groetjes

Ineke

Ja, dat is inderdaad onze parkiet. Toen wij hem kregen vertelde de gever ons dat het een regenboogparkietje was. Zodoende zijn wij daar steeds van uit gegaan. Inmiddels heb ik ook van iemand anders een reactie binnen. Zij had een link meegestuurd naar een stukje over regenboogparkieten. Op de bijgaande foto's was te zien dat een echte regenboogparkiet er toch wel behoorlijk anders uitziet. Bedankt voor je reactie. Ik weet weer wat meer.
Wij verheugen ons op onze tweede en wij zijn heel benieuws hoe Dottie daar op zal reageren. Wij hebben al een tijdelijke tweede kooi weten te krijgen. Daar kan de jongste dan even in wennen terwijl hij/zij kennismaakt met Dottie. Ongeveer half mei verwachten we hem/haar.