Hoe lang laat je de eitjes liggen?

Gestart door Jojo, april 15, 2006, 12:06:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jojo

Hoi!
Nino heeft donderdag haar 6e eitje gelegd en aan haar lijfje te zien is ze er nu mee klaar.
Er zou vandaag een 7e kunnen komen, maar ik zie nu niet de zwelling in haar buikje als bij de andere eitjes.

Van de week hebben we de eitjes vluchtig kunnen bekijken ( de eerste 2 waren toen een week oud) en ik denk niet dat er wat bevrucht is.
Ik hoop het natuurlijk wel, maar je weet nooit....
Maar hoe lang laat de de eitjes liggen als ze niet bevrucht zijn?
Of komt ze er dan vanzelf uit als ze het zat is?

Annika

zeker de volle 21 dagen laten liggen (liefst iets langer), want je kunt je lelijk vergissen in bevrucht of onbevrucht.
Zelf heb ik na de tijd een aantal keer eitjes weggegooid (onbevrucht maar ook doodgegaan in ei : opengemaakt dus)
En bij het laatste nest hebben ze zelf eitjes uit het blok gegooid (knap hoe ze het voor elkaar krijgen want gat van blok zit echt hoog) en er lag ook een dood jong op de bodem van de kooi toen. Waarschijnlijk dat parkietjes het na verloop van tijd ook zelf leren ofzo.

Groetjes Annika

Jojo

Het laatste eitje zo volgens een schema ,wat ik ergens gezien heb, uit moeten komen zo rond 1 mei, dus die datum of iets langer wacht ik zeker af.
Want aan de laatste paar eitjes kan ik nu nog helemaal niets zien, die zijn nog te jong.

Nino is volgens mij echt duidelijk klaar met eitjes leggen.
Ze is weer meer uit het blok en ze is vreselijk druk met veren poetsen, iets wat ze in geen 2 weken gedaan heeft.

Nogmaals prachtig om te zien hoe het gedrag van zo'n vogeltje kan veranderen, ik geniet er iedere dag van!

Safrena

Hey jojo

Het is inderdaad  heel leuk op zien hoe je parkietjes veranderen en druk bezig zijn met het broeden en zo ;)

De eitjes laat je beste liggen zoals Annika al zei een 21 tal dagen en dit te tellen vanaf het laatst gelegd eitjes eigenlijk
als je telt vanaf het eerste eitje zou je inderdaad verkeerde eitjes kunnen gaan weggooien
Zelf raad ik ook aan om ze soms zelf tot 28 dagen te laten liggen

Veel succes

vele groetjes