Snavel Coco, te lang.

Gestart door Idske, april 14, 2006, 13:52:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Idske

Hee!

Ik heb een vraag, de snavel van Coco is te lang aan het worden. Nu was ik vanmiddag bij de dierenwinkel en die man vertelde mij dat hij ook snavels knipt van vogels. Dus daar wou ik morgen langs gaan. Nu las ik op het forum via de zoekfunctie dat het altijd het beste is om dat door een ervaren kweker of dierenarts te laten doen. Daar kan ik me in vinden dus heb ik een afspraak gemaakt met de dierenarts, en dit kan door omstandigheden pas dinsdagavond. Nu is mijn vraag, is dat niet te lang wachten en wat moet ikzelf tot die tijd doen? Want ik zie Coco wel eten, maar volgens mij wel een beetje moeilijk. :-[

Groetjes Idske en Coco
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Sonja

Hoi Idske,

Je hebt een goede beslissing genomen om de snavel van Coco door een dierenarts te laten knippen, en niet in de dierenwinkel. Er zullen in sommige winkels ook best ervaren mensen rondlopen, maar die zijn helaas toch meestal in de minderheid. Daar kun je dus beter maar niet heengaan voor dergelijke dingen. In een snavel zit leven, en je moet er niet aan denken dat ze niet goed, of te ver knippen..... :(

Hou goed in de gaten of Coco kan eten, en als het echt te moeizaam gaat, kun je de dierenarts nog eens opbellen en het uitleggen. Anders kun je waarschijnlijk wel terecht bij een weekend-dierenarts.

Succes, en laat je nog weten hoe het is afgelopen?

Groetjes, Sonja.

Carla

#2
Heeft je parkietje een piksteen of een sepia ? daar kan hij van nature zijn snavel aan slijten. Ook allerhande stokjes of houten speelgoed zijn goed om aan te knagen. Nitro hier laat wilgentakjes links liggen maar een schommeltje moet er altijd aan geloven !  :D
Goed dat je de DA dit laat doen mocht de snavel echt verkeerd geknipt worden dan kan dit ervoor zorgen dat je parkietje helemaal niet meer kan eten !! En dat kan echt de bedoeling niet zijn.

Idske

Hoi!

Bedankt voor jullie berichtje! Coco heeft inderdaad een zeepsteentje, en sinds vanmiddag omdat ik bij de dierenwinkel had gevraagd ook een blokje. Coco is een echte knager, vooral het houten spiegeltje moet eraan geloven! Ook de tak van de fruitboom is favoriet. Tot nu toe heb ik Coco nog steeds zijn voer zien pellen en zie ik ook steeds meer lege hulsels. Ik zal het aanzien en Coco wat vaker fruit en groentjes voeren, want de appel ging vanmiddag heel goed!

Groetjes Idske en Coco
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Idske

De wortel wordt straal genegeerd maar voor een stukje kaas komt meneer wel in actie... ::) :P
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Idske

#5
Ik heb Coco even zitten te bekijken, als hij eet maakt hij steeds een beweging naar achter met zijn hoofdje. Dat ziet er net zo uit als dat wij mensen onze kin even naar achter doen en dat je dan een onderkin krijgt zeg maar. Nu wil ik even weten wat dat wil zeggen dat Coco dat doet en of dat met de snavel te maken heeft!  ???
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Idske

#6
Hee!
Vanmorgen heeft Coco uit mijn hand gegeten en dat ging zonder problemen! Verder zit hij hardstikke goed in zijn vel dus denk ik dat de afspraak voor dinsdag gewoon kan blijven staan en dat ik niet eerder heen hoef! :)

Ik heb je berichtje aangepast, de nieuwe tekst stond in de qoute vermeld en kwam daardoor niet duidelijk naar voren. Gr. Ingrid
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Idske

Citaat van: Sonja op april 14, 2006, 14:16:40
Hoi Idske,

Je hebt een goede beslissing genomen om de snavel van Coco door een dierenarts te laten knippen, en niet in de dierenwinkel. Er zullen in sommige winkels ook best ervaren mensen rondlopen, maar die zijn helaas toch meestal in de minderheid. Daar kun je dus beter maar niet heengaan voor dergelijke dingen. In een snavel zit leven, en je moet er niet aan denken dat ze niet goed, of te ver knippen..... :(

Hou goed in de gaten of Coco kan eten, en als het echt te moeizaam gaat, kun je de dierenarts nog eens opbellen en het uitleggen. Anders kun je waarschijnlijk wel terecht bij een weekend-dierenarts.

Succes, en laat je nog weten hoe het is afgelopen?

Groetjes, Sonja.

Heej!
Nou ik ben net terug van de dierenarts, de snavel van Coco is bijgeknipt en bijgevijld en ook de nageltjes zijn geknipt. De snavel was echt priegelwerk omdat er dus een bloedvaatje langsliep, nou ik ben maar wat blij dat ik het door de dierenarts heb laten doen hoor! De assistente was ook echt behulpzaam, het was de dierenarts alleen niet gelukt. Laat staan dat ik het door iemand van een dierenwinkel had laten doen... :-[ ??? Het knippen van de nageltjes ging even mis, maar gelukkig was alles al bij de hand waardoor het bloeden direct gestopt kon worden.
Coco was woedend en ontzettend gestresst, en toen hij terug zat in zijn hokkie had hij het er warm van! Snavel open en vleugeltjes wijduit. :(
Maar het is allemaal goed gegaan en ze waren hardstikke lief voor Coco.

Ik ben dus hardstikke tevreden over de dierenarts! ;D

Groetjes Idske en Coco

Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Parkieten-Freak

Gelukkig maar Idske, dat alles goed is afgelopen.
Ja, Coco zal het niet leuk gevonden hebben, maar gelukkig zijn parkieten het hele voorval weer gauw vergeten.
En.......een stukje trosgierst na afloop doet wonderen! ;)


Sonja

Hoi Idske,

Fijn dat alles goed is gekomen met Coco! :)
Als je hem lekker verwent strakjes, is hij zijn 'boosheid' weer snel genoeg kwijt. ;)

Groetjes, Sonja.

Idske

Toen we thuis kwamen heb ik Coco een klein stukje kaas gegeven en dat vond hij hardstikke lekker! En daarna gewoon lekker bij laten komen, en vroeg slapen want hij was erg moe! :P

En nu zit hij weer lekker te kletsen dus het is weer helemaal goed met hem!

Groetjes Idske en Coco

Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!